اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی تأکید کرد

تقویت مشارکت بخش غیردولتی در راستای بازسازی بافت فرسوده

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: هم‌افزایی میان دستگاه‌های متولی در خصوص احیای بافت فرسوده سبب تسریع در روند اجرای کار می‌شود.

تقویت مشارکت بخش غیردولتی در راستای بازسازی بافت فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در جلسه کمیسیون بافت فرسوده در استانداری خراسان‌رضوی، اظهار داشت: از مجموع شهرستان‌های خراسان‌رضوی، 27 شهرستان دارای بافت فرسوده شهری است که برای تسریع در احیاء و بازسازی آن‌ها باید براساس یک جدول زمان‌بندی شده و با همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط اقدام عملیاتی صورت پذیرد.

وی افزود: هم‌اکنون چهار هزار و 868 هکتار از اراضی خراسان‌رضوی دارای بافت فرسوده است که سهم کلان‌شهر مشهد از این میزان دو هزار و 292 هکتار است.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: 360 هکتار از بافت فرسوده مشهد در پیرامون حرم‌مطهر رضوی واقع شده که اقدامات مؤثری برای احیاء و بازسازی آن صورت گرفته است.

فروزان‌مهر با اشاره به این‌که عملیات اجرایی این پروژه تاکنون 52 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، خاطرنشان کرد: برای اجرا و اتمام این پروژه، اعتباری بالغ بر 100 هزار میلیارد ریال برآورد شده است که در صورت تأمین اعتبار تا سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر بانک‌های خراسان‌رضوی در پرداخت تسهیلات مصوب و تکلیفی براساس قانون، عنوان کرد: تجمیع سرمایه‌های خرد و مردمی با اولویت ساکنان مشهد از مواردی است که می‌تواند در تأمین منابع مالی پروژه تأثیرگذار باشد.

استاندار خراسان‌رضوی با تأکید بر استفاده از سایر منابع مالی و مشارکت بخش‌های غیردولتی برای تسریع در اجرای پروژه احیای بافت‌های فرسوده و متکی نبودن به منابع و تسهیلات دولتی اظهار داشت: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، پنج درصد از منابع مورد نیاز این پروژه از طریق سرمایه‌های خرد و مردمی تأمین می‌شود.

وی در ادامه، به ضرورت برنامه‌ریزی توسط دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع مشکلات و موانع پیش‌رو برای اجرای پروژه در بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: از اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان‌رضوی انتظار می‌رود تا با تشکیل کمیته‌ای نسبت به ساماندهی املاک قولنامه‌ای در این بافت‌ها اقدام کند.

فروزان‌مهر با اشاره به موضوع سبک معماری در بافت فرسوده پیرامون حرم‌مطهر رضوی ادامه داد: کمیته‌ای متشکل از صاحب نظران و متخصصان معماری و شهرسازی به اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی معرفی شده و ساماندهی این موضوع را بر عهده گرفته است.

استاندار خراسان‌رضوی عنوان کرد: ساخت و ساز و اجرای پروژه‌ها در حرم‌مطهر رضوی باید متناسب با سبک معماری اصیل اسلامی و ایرانی باشد.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی برای فراهم آوردن تسهیلات و امکاناتی به منظور اسکان و تشرف قشرهای کم درآمد جامعه به مشهد و زیارت امام ‌رضا (ع)، گفت: احداث 30 هزار تخت در پیرامون حرم‌مطهر رضوی از این دست از اقدامات است.

انتهای پیام/70003/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول