اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تبریز خواستار شد

تدوین نظام جامع احیای بافت‌های فرسوده شهری

خبرگزاری فارس: فرماندار تبریز خواستار تدوین نظام جامع احیای بافت‌های فرسوده شهری شد.

تدوین نظام جامع احیای بافت‌های فرسوده شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمود چمنی در کنفرانس مقاوم‌سازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری در مجاورت گسل‌های فعال افزود: تنها دقایقی بعد از زلزله مرداد ماه استان، شهردار تبریز با حضور در ستاد بحران شهرستان آمادگی خود و مجموعه شهرداری را برای یاری رساندن به مناطق زلزله‌زده اعلام کرد و در طول دوران بازسازی، امدادرسانی و مدیریت بحران یار و یاور مسئولان امر بود.

وی با اعلام اینکه با وجود وارد آمدن آسیب‌های قابل توجه به 20 روستای اطراف تبریز در زلزله اخیر، مدیریت شهرستان با تکیه بر توان و امکانات در اختیار خود اقدام به کمک‌رسانی و آغاز مراحل بازسازی این مناطق کرد، گفت: در این راه شهرداری تبریز با تلاش شبانه‌روزی خود و با استفاده از 98 دستگاه خودرو و ماشین‌آلات در اختیار در کم‌ترین زمان ممکن کار آواربرداری از این مناطق را به پایان برد و در کنار آن تنها به فاصله 16 روز از وقوع زلزله کلنگ احداث واحدهای مسکونی مقاوم و جدید در روستاهای اطراف تبریز به زمین زده شد.

فرماندار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: علاوه بر این شهرداری تبریز و شورای اسلامی شهر با تصویب و تخصیص مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار ویژه به یاری زلزله‌زدگان استان شتافتند و با این اقدام خود را به عنوان دستگاه پیشگام در این حوزه معرفی کردند.

وی در عین حال از واگذاری یک‌هزار و 40 کانکس به زلزله‌زدگان شهرستان تبریز از سوی مدیریت بحران خبر داد و افزود: از این تعداد 300 کانکس برای اسکان روستاییان و 700 کانکس نیز برای دام‌های روستاییان اختصاص یافت.

فرماندار شهرستان تبریز در ادامه از احداث بالغ بر یک‌هزار و 500 واحد مسکونی مقاوم به روستاییان آسیب‌دیده از زلزله اخیر خبر داد و افزود: از این تعداد 700 واحد واگذار شده است.

چمنی در عین حال ایجاد و راه‌اندازی مرکز فرماندهی بحران شهرستان تبریز، افزایش تعداد شهرک‌های امن در مناطق شهری، افزایش تعداد سالن‌های سرپوشیده، تدوین نظام جامع احیای بافت‌های فرسوده شهری، تخصیص اعتبارات ویژه دولتی برای اجرای طرح‌ها مقاوم‌سازی، بهسازی و فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت بحران برای شهروندان را از جمله ضرورت‌های حوزه مدیریت بحران در کشور دانست. 

انتهای پیام/60001/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول