اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان تاکید کرد

برخورد جدی و قانونی با فروشندگان موادمحترقه

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: با فروشندگان موادمحترقه برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

برخورد جدی و قانونی با فروشندگان موادمحترقه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در دهمین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با بیان اینکه با فروشندگان موادمحترقه برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت به اصناف ابلاغ کند که با فروشندگان موادمحترقه و مغازه‌هایی که اقدام به این کار می‌کنند، برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

وی گفت: در رابطه با موضوع چهارشنبه آخر سال طبیعتاً نگاه پیشگیرانه در اولویت اول کاری ماست که در طول سال به آن می‌پردازیم، اما با توجه به اینکه ممکن است است عده‌ای دست به رفتارهای هنجارشکنانه و آسیب‌رسان به خود و جامعه بزنند، مجبوریم نگاه درمانی و مقابله‌ای را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان گلستان تصریح کرد: هدف همه ما رسیدن به یک جامعه سالم و به دور از ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی است که در راه نیل به این هدف قطعاً موانعی وجود دارد که باید این موانع شناسایی شده و برای رفع آنها طراحی‌های لازم صورت پذیرد تا با موانع جدیدی مواجه نشویم.

این مسئول ادامه داد: عموم مردم سرمایه اجتماعی هستند و این سرمایه اجتماعی یک ویژگی است که در تک‌تک افراد نهفته است و زمانی به منصه ظهور می‌رسد که انسان خود را متعلق و متعهد به جامعه و سرمایه‌های عمومی بداند و خود را یک موجود بیگانه از اجتماع نپندارد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: زمانی که احساس تعلق در انسان وجود داشته باشد و همه چیزها و خدماتی که در جامعه وجود دارد را مربوط به خود بداند، هیچ‌گاه دست به اقدامات آسیب‌رسان نخواهد زد.

وی بیان داشت: برخی از افراد به ویژه در سنین نوجوانی و جوانی برای تخلیه یکسری از انرژی‌هایشان دست به رفتارهای خطرآفرین می‌زنند به ویژه زمانی که در جمع دوستان و همسالان خود قرار دارند و به تبعیت از آنها ممکن است رفتارهای هنجارشکن از خود بروز دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: یک بخش دیگر از علل بروز رفتارهای نابهنجار هم مربوط به نوع تربیت خانوادگی افراد از سنین کودکی است که در هر صورت در چنین ایامی نظیر چهارشنبه آخر سال این افراد فرصت را برای بروز رفتارهای نابهنجار و پرخطر مناسب می‌بینند که خانواده‌ها و نیروهای انتظامی باید نسبت به این رفتارها آگاهی داشته باشند و این افراد را مدیریت کنند.

وی با تأکید بر نقش آموزش و پرورش در پیشگیری از رفتارهای پرخطر در جامعه گفت: نظام تعلیم و تربیت باید در طول سال تحصیلی به دانش‌آموزان خود بیاموزد که همیشه منافع جامعه مقدم بر منافع فردی و گروهی است و دانش‌آموزان باید ملتزم به تعهدات اجتماعی خود باشند و حقوق شهروندی را رعایت کنند.

جمشیدی یادآور شد: رسالت صدا و سیما هم در کنار آموزش و پرورش و خانواده‌ها بسیار پررنگ است و همان طور که در سال‌های اخیر رویکرد مناسبی در پخش مستندات حادثه‌ساز داشته، باید این روند را ادامه دهد تا خانواده‌ها و فرزندانشان با دیدن این تصاویر آگاهی خود را نسبت به این رفتارهای پرخطر بالا ببرند.

وی با بیان اینکه غفلت انسان را دچار اشتباه می‌کند لذا همواره باید به انسان تذکر داد خاطرنشان کرد: صدا و سیما در خصوص خطرات چهارشنبه آخر سال می‌تواند با پخش مستندات و آگاه‌سازی جامعه نسبت به حوادث سال‌های قبل، خانواده‌ها را به گونه‌ای آگاه سازد که خود والدین عامل بازدارندگی فرزندانشان از ناهنجاری‌ها و رفتارهای پرخطر باشند.

رئیس کارگروه اجتماعی، فرهنگی استان گلستان تأکید کرد: حتی بروز یک حادثه‌ای که ممکن است منجر به قطع عضو و یا نابینا شدن نوجوان و جوان ما بشود بسیار دردآور و سخت است و همه از خانواده گرفته تا نظام تعلیم و تربیت و مسئولان باید دست به دست هم دهیم و فضا را به گونه‌ای مدیریت کنیم که شاهد حوادث تلخ و ناگوار در چهارشنبه آخر سال نباشیم.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول