اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام‌الله دهه فجر

خدمات دامپزشکی ریگان 18 بهمن رایگان است

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: خدمات دامپزشکی ریگان به مناسبت ایام‌الله دهه فجر 18 بهمن ماه جاری رایگان است.

خدمات دامپزشکی ریگان 18 بهمن رایگان است

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: شهرستان ریگان یکی از مهمترین مناطق استان کرمان از حیث صنعت دامپروری است و علاوه بر این موقعیت استراتژیکی شهرستان و ارتباط آن با استان‌های مرزی کشور بر اهمیت وظایف دامپزشکی در کنترل بیماری‌های دام و بیماری قابل انتقال دام در این شهرستان افزوده است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش میانگین بارش سالانه خشکسالی یکی از مهمترین معضلات تهدیدکننده این صنعت در شهرستان است به طوری که این پدیده می‌تواند جمعیت دامی را در مقابل عوامل عفونی و غیرعفونی تهدید کند.

جعفری ابراز داشت: به همین منظور با توجه به فرارسیدن ماه بهمن و ایام‌الله دهه فجر شبکه دامپزشکی این شهرستان همانند سال‌های گذشته در 18 بهمن ماه سال جاری اقدام به معاینه رایگان دام‌های منطقه می‌کند.

جعفری بیان کرد: در این روز شبکه دامپزشکی ریگان با تشکیل دو اکیپ سیار به روستاها و مناطق عشایری، دو بخش مرکزی و گنبکی اعزام و به صورت رایگان دام‌ها را معاینه می‌کنند و یک اکیپ ثابت نیز در محل شبکه دامپزشکی آماده ارائه خدمات رایگان به شهروندان هستند.

وی گفت: به دلیل اینکه یکی از عوارض ناشی از خشکسالی، ابتلای دام‌ها به بیماری‌های انگلی از جمله بیماری‌های انگلی خارجی دام است، سم‌پاشی بدن دام و اماکن دامی می‌تواند در کاهش این بیماری‌ها موثر باشد و به همین منظور در این ایام عملیات‌های مذکور به طور مضاعف خدمات‌دهی می‌شود.

جعفری تصریح کرد: همچنین در این ایام واکسیناسیون دام‌های مناطق مختلف علیه بیماری‌های تب برفکی، هاری آبله، شاربن، تب مالت و ... انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی آشنایی با  اصول مدیریت بهداشت دام و‌ نحوه کنترل و مبارزه با بیماری‌های دام برای دامداران منطقه از دیگر برنامه‌های شبکه دامپزشکی ریگان در ایام‌الله دهه مبارک فجر است.

انتهای پیام/80014/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول