اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اقتدار ایران اسلامی دستاورد استقامت و پایداری مردم کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اقتدار ایران اسلامی در عرصه بین‌الملل دستاورد استقامت و پایداری مردم کشور است.

اقتدار ایران اسلامی دستاورد استقامت و پایداری مردم کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: باید بکوشیم تا تقوا را همواره در گفتار و رفتار خود حاکم کنیم و از گناه و خطا دوری کنیم.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه حج، به تبیین فلسفه معاد و روز قیامت پرداخت و گفت: خداوند متعال در دو آیه 5 و 6 این سوره مبارکه با اشاره به تغییر فصول سال، مردم را به فلسفه روز قیامت و معاد توجه داشته است.

نکونام افزود: همچنین خداوند متعال در آیه 9 سوره فاطر و آیه 57 سوره اعراف با اشاره به زنده شدن طبیعت در فصل بهار پس از سر گذاشتن فصل زمستان، زنده شدن دوباره انسان در روز قیامت را برای مردم تبیین کرده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه قیامت یک امر تکوینی و هدفمند است، تصریح است: خداوند در روز قیامت پاداش و جزای هر کس را می‎دهد و در آیات متعددی از قرآن کریم این هدف را برای مردم تشریح کرده است.

نکونام در ادامه با اشاره به 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: این نهاد یک شجره طیبه و نهادی نیکو و پسندیده است که در سال 1357 به فرمان امام راحل(ره) تاسیس شد.

نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد تاکنون خدمات بسیاری را به مردم ارائه داده است، اظهار داشت: اشتغالزایی و ارائه کمک‌های مالی، روحی، فکری و روانی به مددجویان از مهمترین این خدمات است.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت 15 اسفند روز درختکاری، افزود: حفظ منابع طبیعی و خدادادی یک وظیفه همگانی است و همه موظف هستند تا از این منابع به خوبی حراست کنند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص) بر ضرورت توجه به امر درختکاری در جامعه تاکید کرد و گفت: از پیامبر اکرم اسلام(ص) نقل است که هر کس یک نهال بکارد و آن نهال به ثمر برسد و مردم از ثمره آن بهره‌مند شوند خداوند به آن فرد اجر مستمر می‎دهد.

نکونام در ادامه به مذاکرات ایران با گروه 1+5 اشاره و تصریح کرد: کوتاه آمدن و خضوع در برابر ایران در این مذاکرات به خوبی مشاهده می‎شود و این موضوع نشان دهنده قدرت و جایگاهی است که امروز ایران اسلامی به آن دست پیدا کرده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه اقتدار ایران اسلامی دستاورد استقامت و پایداری ملت ایران است، خاطرنشان کرد: ملت ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با استقامت و پایداری خود، دشمن را زمین‌گیر کرده و با حفظ این استقامت به‌زودی ریشه دشمن را برمی‎کند.

نکونام ادامه داد: دشمن امروز ناخواسته در برابر خواسته‌های ملت ایران خضوع کرده چراکه شاهد رشد و پیشرفت روزافزون کشور در عرصه بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه استقامت، عزت و آقایی به همراه دارد، تصریح کرد: آینده کشور به این استقامت و پایداری مردم کشور بستگی دارد.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‎ها مردم و مسئولان استان را بر حفظ و تقویت وحدت و همدلی سفارش کرد و گفت: شرایط فعلی و موقعیت استان در حال حاضر مطلوب نیست و ضرورت دارد تا با وحدت و همراهی بیشتر جایگاه استان را ارتقا دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: باید از تک‌روی‌ها و برنامه‌ها و اقدامات سلیقه‌ای به شدت پرهیز کرد و همه حول یک محور جمع شویم.

نکونام تصریح کرد: اگر مسئولی یا فردی بخواهد در امور استان تک‌روی کند در محل نماز جمعه به صراحت از او گلایه خواهم کرد و از این کار ابایی ندارم.

وی بر ضرورت تدوین سند چشم‌انداز این استان تاکید و خاطرنشان کرد: بارها این موضوع را به مسئولان استان تذکر داده‌ام و انتظار دارم به این امر توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/68004/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول