اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار قزوین خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری قزوین با اتحادیه آژانس‌های مسافرتی

خبرگزاری فارس: معاون معماری و شهرسازی شهرداری قزوین گفت: با توجه به پیشینه تاریخی شهر قزوین و ظرفیت‌های بالای آن در حوزه گردشگری امروز تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری قزوین و اتحادیه آژانس‌های مسافرتی امضا خواهد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری قزوین با اتحادیه آژانس‌های مسافرتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرزانه نظری‌پور در نهمین همایش ملی شهر و سیمای شهری و چهارمین همایش توسعه شهری که در برج میلاد تهران برگزار شد، با بیان اینکه توسعه گردشگری از مهم‌ترین عوامل توسعه پایدار در شهر قزوین است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد، اظهار داشت: با توجه به پیشینه تاریخی شهر قزوین و ظرفیت‌های بالای آن در حوزه گردشگری امروز تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری قزوین و اتحادیه آژانس‌های مسافرتی امضا خواهد شد که بنابر این تفاهم‌نامه هر هفته یک اتوبوس برای موضوع گردشگری در شهر قزوین حضور پیدا خواهند کرد.

دبیر همایش ملی شهر و سیمای شهری ابراز داشت: با بهره‌گیری از بیانات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان در توجه به موضوع سیمای شهری و الزام آن در قانون برنامه توسعه کشور، شهرداری قزوین از سال 1383 اقدام به برگزاری همایش‌های شهر و سیمای شهری با موضوعات مختلف کرده است.

نظری‌پور با بیان اینکه در سال 1387 با تلاش و همت مسئولان طی دستوری از رئیس جمهور، دبیرخانه دائمی و ملی توسعه شهری با رویکرد ارتقا منظر شهری به شهر قزوین واگذار شد، عنوان کرد: امسال نیز توفیق یافتیم نهمین همایش ملی شهر و سیمای شهری و چهارمین همایش ملی توسعه شهری را با عنوان منظر تاریخی شهر برگزار کنیم.

معاون شهردار قزوین ادامه داد: منظر تاریخی با ارائه مفهوم جدیدی در ادبیات شهرسازی و معماری در ایران و جهان در واقع بیانگر تکاملی است که جوامع بشری در طول تاریخ خود در اثر محدودیت‌های فیزیکی و یا فرصت‌های که محیط طبیعی برایشان فراهم آورده شکل گرفته‌اند که در این تکامل نیروهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تأثیر عمده‌ای داشته‌اند که با آغاز صنعتی شدن شهرها در دوران معاصر منظر شهرهای تاریخی و بافت‌های تاریخی به نابودی کشیده شده است.

وی هدف از برپایی این همایش را شناخت و معرفی شهر قزوین به عنوان یکی از شهرهای مهم تاریخی کشور، حفظ و تداوم منظر تاریخی شهرها، شناخت آداب و رسوم، شیوه‌های زندگی، هویت اجتماعی و به طور کلی شناخت فرهنگ سرزمینی و شناخت و حفظ طبیعت سرزمینی عنوان کرد.

نظری‌پور ایجاد تمایز میان مدیریت شهرهای نوین و مدیریت شهرها با هویت تاریخی و ارزش‌های فرهنگی، مدیریت حفظ و احیا بافت‌های تاریخی، تحقق توسعه پایدار شهری، حفاظت از ارزش‌های تاریخی و فرهنگی بومی و پایداری منظر تاریخی شهرها برای نسل حاضر و آینده را از دیگر اهداف برگزاری این همایش بیان کرد.

وی با بیان اینکه در برگزاری این همایش تعداد زیادی مقاله مرتبط با موضوع منظر تاریخی شهرها به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: پس از بررسی مقاله‌ها توسط گروه‌های کارشناسی و هیئت علمی همایش چهار مقاله ارسالی منتخب شدند.

این مسئول چالش حفاظت منظرهای فرهنگی در تقابل دو رویکرد محصول‌گرا و فرآیندگرا، مطالعه و تطبیق راه کارهای اقلیمی بناهای عمومی معاصر و معماری ایران، تبیین منظر فرهنگی باغستان سنتی شهر تاریخی قزوین و قابلیت‌های ثبت جهانی آن و معرفی فرآیند آسیب‌شناسی و شناخت عوامل تخریب انسانی و طبیعی در مسجد جامع قزوین را از مقاله‌های منتخب این همایش دانست.

انتهای پیام/77009/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول