اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یزد

کتاب «روزها» اثر محمدعلی اسلامی ندوشن رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: آیین رونمایی از کتاب «روزها» اثر محمدعلی اسلامی ندوشن، نویسنده بنام و شهیر کشورمان فردا در کتابخانه وزیری یزد برگزار می‌شود.

کتاب «روزها» اثر محمدعلی اسلامی ندوشن رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، نویسنده و پژوهشگر ادبی و عضو گروه برگزارکنندگان این مراسم اظهار داشت: در این مراسم جمعی از استادان و صاحبنظران ادبی کشور از جمله اصغر دادبه، محمد جعفر یاحقی، سید علی آل‌داوود، یدالله جلالی بندری، عبدالعظیم پویا، سید محمود الهام‌بخش، فرخ امیر فریار، فرهاد طاهری، محمد صادقی و کریم فیضی سخنرانی خواهند کرد.

حسین مسرت گفت: همچنین پژوهشگران و نویسندگان آثار خود را در نقد و وصف کتاب روزهای دکتر اسلامی ارائه خواهند کرد.

وی شرکت در اختتامیه همایش اردکان شناسی، بازدید شرکت‌کنندگان از آثار و تاریخی یزد و میبد و حضور در ندوشن محل تولد دکتر اسلامی را از دیگر برنامه‌های مراسم برشمرد.

وی گفت: مجموعه چهار جلدی کتاب «روزها»، سرگذشت زندگی نویسنده و صاحب‌نظر شهیر ایرانی، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن است که جلد نخست آن در سال 1363 به چاپ رسیده و بارها تجدید چاپ شده است.

مرست عنوان کرد: زندگینامه اسلامی ندوشن از چهار تا 14 سالگی یعنی 1308 تا 1318 را در بر می‌گیرد و جلد دوم خاطرات نویسنده را از 1318 تا 1323 بیان می‌کند و در جلد سوم صاحب روزها مجموعه دریافت‌های خود را از زندگی در سال‌های 1323 تا 1334 ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: مجلد چهارم که از 1334 تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در بر می‌گیرد در بر دارنده زندگینامه خود نوشت این استاد به نام و صاحب سخن عرصه فرهنگ و ادب این سرزمین است که در سال جاری به زیور طبع آراسته شده است.

این پژوهشگر عرصه نشر درباره این کتاب افزود: «روزها» از حیث ادبی از نثر دلچسب و باصلابتی برخوردار است و چون بسیاری از آثار دیگر اسلامی ندوشن از چنان روانی و گیرایی دلپذیری برخوردار است که خواننده با خواندن این کتاب به بر گرفتن عیار از یک نثر معیار معاصر، تشویق می‌شود.

مسرت اظهار امیدواری کرد: این برنامه فصلی نو در دفتر فرهنگ و ادب این سرزمین در بازشناسی آثار با ارزش فرهنگی بگشاید.

محمدعلی اسلامی ندوشن، در شمار شاعران اندیشمند و نویسندگان توانا و برجسته‌ای است که از سال 1327 اشعارش در مجله سخن و برخی از مجلات دیگر انتشار یافت و مورد توجه قرار گرفت.

وی در کنار فعالیت‌های علمی و تحقیقی خود، از زبان شعر کمتر استفاده کرده است، اما آنچه از او چاپ و در دسترس قرار گرفته است، بسیار خوب و نمودار استعداد و ذوق سرشار و قریحت تابناک او در شعر است.

وی بیشتر اوقات خود را صرف در تحقیق آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرده و آثارش در مجلات پیام نو، سخن، یغما، راهنمای کتاب و نگین چاپ شده است.

محمدعلی اسلامی ندوشن، برخی از آثار خود را با امضای مستعار «م. دیده ور» چاپ و منتشر کرده است.

کتاب «ابر زمانه و ابر زلف» در سال 1342 به عنوان کتاب برگزیده سال از سوی انجمن کتاب انتخاب شد.

دکتر ندوشن در مدت 50 سال بیش از 45 کتاب و صدها مقاله در باب فرهنگ و تاریخ ایران و ادبیات فارسی به رشتهٔ تحریر درآورده است.

تأسیس فرهنگسرای فردوسی و انتشار فصل‌نامه هستی از اقدامات او در زمینه اعتلای فرهنگ و ادب فارسی است.

انتهای پیام/2464/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول