اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دقایقی پیش و در اصفهان

دومین همایش ملی شهر اسلامی با حضور قالیباف آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: همایش دو روزه ملی شهر اسلامی در دانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان با حضور شهردار تهران کار خود را آغاز کرد.

دومین همایش ملی شهر اسلامی با حضور قالیباف آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دقایقی پیش دومین همایش ملی شهر اسلامی با حضور مسئولان کشوری و استان اصفهان آغاز به کار کرد.

این همایش با رویکرد تحقق پذیری کاربردی گامی در راستای تجمیع سرمایه فرهنگی و ارائه راهکار در این مسیر ایجاد برپا شده است.

بر همین اساس و نیز پیرو مصوبه هیئت دولت مبنی بر تاسیس دبیرخانه دائمی معماری اسلامی در شهر اصفهان، شهرداری این کلانشهر در سال 89 اقدام به تاسیس دبیرخانه دائمی شهر اسلامی کرد تا ضمن پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اسلامی شدن شهرها بتواند طرح جامعی در این زمینه تدوین و از تمام ظرفیت‌های فراوان موجود بهره‌مند شود.

هدف از برگزاری این همایش احیای هویت معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی و دستیابی به الگوهای جدید و همسو با فرهنگ دینی و ملی، تعیین مولفه شهر اسلامی در شکل گیری فضای کالبدی شهر اسلامی، ارائه راهکارهای عملیاتی برای دستیابی به شاخصه‌های معماری و شهرسازی اسلامی،گسترش اندیشه شهر اسلامی در سطح کشور و تلاش برای بسط تفکر آرمانی شهر اسلامی و جهت‌دهی به فعالیت‌های فرهنگی و اجرایی در راستای مؤلفه های شهر اسلامی، مقایسه تطبیقی شهر اسلامی با شهر اروپایی است.

همچنین این همایش حول 10 محور فعالیت شهر اسلامی، هویت فرهنگی و معنوی و ساحت قدسی انسان، ارائه الگوها و مدل معماری و شهرسازی اسلامی‌ ایرانی، شهر اسلامی، هنر و زیباشناسی، شهر اسلامی، الگوی پیشرفت و توسعه پایدار، شهر اسلامی و امنیت شهری، شهر اسلامی، رفاه شهروندان و عدالت اجتماعی، شهر اسلامی، وقف و اموال عمومی، شهر اسلامی و گردشگری، شهر اسلامی و حمل و نقل شهری، شهر اسلامی و مدرنیته برگزار شده است.

تاکنون بیش از 490 مقاله در محورهای مختلف همایش دریافت شده است که بیش از 32 مورد از مقالات به عنوان مقالات برتر شناخته شده و در این همایش از آنها تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/63012/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول