اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ایجاد شهرک سلامت موجب تسهیل حمل و نقل شهری می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ایجاد شهرک سلامت و احداث پل روگذر موجب تسهیل حمل و نقل شهری می‌شود.

ایجاد شهرک سلامت موجب تسهیل حمل و نقل شهری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران از راه‌اندازی شهرک سلامت در اردبیل خبر داد و اظهار داشت: من از شهرداری و شورای شهر اردبیل انتظار دارم تا به طرح‌های زیر ساختی شهر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایجاد شهرک سلامت و احداث پل روگذر موجب تسهیل حمل و نقل شهری می‌شود، افزود: کارهای زیر بنایی شهر و حل ترافیک شهر باید مورد توجه ویژه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد و برای حل شدنش برنامه‌ریزی‌های اساسی و‌ مدون داشته باشیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به عرضه میوه نوروزی از 23 اسفند ماه تا 15 فروردین 92 اظهار داشت: توزیع اقلام نوروزی و میوه شب عید طی این روزها انجام خواهد گرفت و در نقاط مختلف استان نمایشگاه عرضه محصولات نیز دایر خواهد شد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در عرضه این محصولات ناظران بازرگانی و اداره صنعت، معدن و تجارت حضور دارند، افزود: اکیپ‌های ویژه‌ای نیز به نیروهای این ادارات اضافه می‌شوند تا هیچ گونه تخلفی در حین عرضه مشاهده نشود.

نیکزاد یادآور شد: از عموم کسبه استان اردبیل راضی هستیم و اگر عرضه‌کنندگان قوانین و اصول عرضه را رعایت کنند، دیگر نظارت مفهوم خود را از دست می‌دهد.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به وضعیت پتروشیمی اردبیل، ابراز داشت: باید تسهیلات این پروژه که از صندوق توسعه ملی درخواست شده است، به زودی پرداخت شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا در چند روز آینده تسهیلات این پروژه پرداخت شود.

نیکزاد همچنین افزود: با پرداخت این تسهیلات ادامه اجرای این طرح انجام خواهد شد.

این مسئول در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در رابطه با احداث هتل پنج ستاره در اردبیل اظهار داشت: احداث این هتل با اعتبارات دولتی غیر قانونی است و هر سرمایه‌گذار اگر بخواهد در استان اردبیل هتل پنج ستاره احداث کند ما پروانه ساخت آن را رایگان تقدیمش می‌کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی بیماری‌های وارداتی را کنترل می‌کند

اکبر نیکزاد همچنین با اشاره به ظرفیت استان اردبیل در زمینه‌های گردشگری و کشاورزی به برگزاری جشنواره گردشگری در سرعین که از یک ماه قبل آغاز شده اشاره کرد و از استقبال خوب مردمی از این جشنواره خبر داد.

وی اظهار داشت: برای توسعه استان اردبیل باید به بحث گردشگری توجه ویژه‌ای شود.

این مسئول ادامه داد: گردشگری در استان ما فصلی است و باید توانمندی‌های گردشگری در فصل‌های مختلف به مردم استان‌های دیگر شناسانده شود.

نیکزاد گفت: برای نشان دادن استعدادهای کشاورزی نیز باید با برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌های علمی و پژوهش‌های تحقیقاتی وارد عمل شد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود اتباع خارجی به استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل با کشورهای همسایه خود ارتباط حسنه‌ای دارد و در این ارتباط زمینه حضور راحت اتباع کشوهای همسایه فراهم شده است.

نیکزاد تصریح کرد: در بحث بیماری‌های وارد شده به استان از طریق اتباع خارجی، دانشگاه علوم پزشکی استان نیز این موضوع را کنترل می‌کند تا بیماری واگیردار خدای نکرده از مسافران به مردم منتقل نشود.

استاندار اردبیل یادآور شد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران سالانه هزاران نفر از کشور آذربایجان برای درمان وارد کشورمان می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت حقوق کارمندان که ماه قبل 10 روز با تاخیر انجام شد، ابراز داشت: آرزوی ما این است که حقوق تمام کارکنان سر وقت پرداخت شود.

این مسئول گفت: حقوق نیروهایی که بر اساس بخشنامه ابلاغی تبدیل وضعیت شده‌اند، در اعتبار استانی این مبلغ محاسبه نشده است، به همین دلیل در خصوص پرداخت حقوق دچار مشکل شدیم.

استاندار اردبیل در ادامه پروژه مهر در حال اجرا را 21 طرح عنوان کرد و افزود: با حضور مسئولان کشوری این پروژه‌ها اردیبهشت ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: از جمله این پروژه‌ها شبکه پایاب سد خداآفرین است که 21 میلیارد تومان اعتبار به این امر در نظر گرفته شده است.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه اشتغال استان اردبیل، اظهار داشت: 43 هزار و 907 نفر سهمیه استان اردبیل است که ما با یک جهش توانستیم برای 47 هزار و 171 نفر فرصت شغلی ایجاد کنیم که 108 درصد این سهمیه محقق شده است.

نیکزاد یادآور شد: در این طرح منظور این نیست که این افراد باید در ادارات استخدام شوند، چرا که امسال سهمیه استان اردبیل در بحث استخدام تنها هزار و 252 نفر است و مشکل بیکاری استان اردبیل با این تعداد حل شدنی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اشاره به ظرفیت کشت و صنعت مغان ابراز داشت: باید از ظرفیت کامل کشت و صنعت استفاده کرد و یا آنکه آن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

استاندار اردبیل بیان داشت: ما به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده‌ایم یا این کشت و صنعت جایگاه واقعی خود را پیدا کند یا به بخش خصوصی واگذار شود که روند واگذاری این واحد یک پروسه حداقل یک ساله را می‌خواهد.

انتهای پیام/62001/ب40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول