اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

گسترش عدالت در جامعه مهم‌ترین رسالت دستگاه قضا است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از اهداف اصلی دستگاه قضا، سرعت، دقت و جدیت بوده که در این مسیر گسترش عدالت در جامعه مهم‌ترین رسالت دستگاه قضا است.

گسترش عدالت در جامعه مهم‌ترین رسالت دستگاه قضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی صبح امروز در نشست شورای قضایی استان در محل سالن شهید بهشتی دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مدیریت صحیح، کشور را در مسیر پیشرفت و تعالی و توسعه قرار می‌دهد لذا تبعیت از ولایت فقیه در این شرایط می‌تواند کشور را از گزند دشمنان نظام محفوظ بدارد.

وی تلاش‌های دستگاه قضایی استان علی‌رغم کمبودهای مالی و بودجه‌ای دولت برای دستگاه‌ها در سال 90 را خوب ارزیابی کرد و افزود: سیستان و بلوچستان به لحاظ کمبود ساختمان مطلوب واحدهای قضایی از نظر جا و مکان در مضیقه است و دستگاه قضایی استان نباید در این زمینه محروم باشد و باید با همت و تلاش همگانی این وضعیت در سال جدید اصلاح شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به سیاست‌های توسعه‌ای قضایی کشور بیان داشت: آنچه اجرای دقیق این سیاست‌ها و برنامه‌ها را تضمین می‌کند وجود نظارت مستمر و مؤثر بر حسن انجام امور در بخش‌های مختلف است و شورای قضایی استان نیز بر همین اساس اعمال سیاست‌های نظارتی در حوزه‌های تخصصی در دادگستری و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان را مورد توجه جدی قرار داده است.

نارویی با بیان اینکه امروز توانسته‌ایم در سیستان و بلوچستان امنیت را بومی کنیم گفت: امنیت در استان به حدی رسیده است که مردم سراسر کشور، سیستان و بلوچستان را به عنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب می‌کنند.

وی ﺍیجاد ﺍین ﺳﻄﺢ ﺍﺯ ﺍمنیت ﺭﺍ ﺣﻀﻮﺭ ﭘﺮﺭﻧﮓ ﻣــﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﻣﺒﺎﺣﺚ ﺍمنیت ﻭ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭی ﺍین ﻣﻬﻢ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﺮﺩﻡ ﻋﻨــﻮﺍﻥ کرد ﻭ افزود: طی ﺳــﺎﻝ‌ﻫﺎی ﺍخیر ﺣﻔﻆ امنیت ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﺮﺩﻡ ﺳــﭙﺮﺩﻩ ﺷــﺪ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ نیز ﺑــﻪ این نتیجه ﺭسیدند که ﺍﮔــﺮ ﻃﺎﻟﺐ ﺍمنیت ﻫﺴــﺘﻨﺪ باید ﺩﺭ این زمینه ﻣﺸــﺎرکت ﻓﻌﺎﻝ ﺩﺍﺷــﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﻧﮕﺎﻩ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ که ﺩﻭﻟﺖ باید ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭکننده ﺍمنیت ﺑﺎﺷﺪ ﻋﻮﺽ کنند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان به ویژه منطقه چابهار اشاره کرد و گفت: چابهار بهشت ایران است، تنها شهرستانی که به اقیانوس راه دارد متاسفانه مورد غفلت واقع شده است.

نارویی استان سیستان و بلوچستان را سرشار از استعداد دانست و تصریح کرد: با همدلی و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها باید از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در استان به بهترین نحو استفاده شود و زمینه‌های شکوفایی و تعالی آن را فراهم سازیم.

وی با توجه به مشکلات موجود در دستگاه قضایی استان گفت: ما هرچه در توان داشته باشیم برای رفع مشکلات در استان به ویژه دستگاه قضایی بکار خواهیم گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اگر در کار دستگاه قضایی در امر قضاوت و اجرای وظایف خللی وارد شود ما نیز خود را مسئول می‌دانیم.

نارویی اظهار امیدواری کرد تا پایان سال‌جاری بخشی از مشکلات دستگاه قضایی استان مرتفع شود.

هماهنگی درون بخشی در استان در حد اعلی وجود دارد

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه همدلی و هماهنگی سازمان‌ها و نهادها در استان را در حد اعلایی دانست.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی بیان داشت: عاملی که باعث پیشرفت و آبادانی استان شده است همدلی و هماهنگی بین مسئولان استان در همه زمینه‌ها بوده و همه خود را سرباز نظام می‌دانند.

وی هدف از تشکیل این نشست را  بررسی مشکلات اداری و مالی دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه در استان عنوان کرد و گفت: تعامل و همکاری خوبی بین دستگاه قضایی و اجرایی در استان به وجود آمده است و نوید روزهای خوبی را در استان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رسالت‌های قوه قضاییه ریشه در فرهنگ دینی ما دارد افزود: فلسفه تشکیل حکومت اسلامی اجرای عدالت است و این وظیفه سنگین بر دوش قوه قضاییه در کشور گذاشته شده که به خوبی از عهده آن برآمده است.

حمیدی خدمات انجام شده توسط قوا در کشور را باعث افتخار نظام اسلامی دانست و بیان کرد: ابزار کار دستگاه قضایی متناسب با رسالت آن نیست و باید لوازم و ابزار کار در حد مطلوب در اختیار این دستگاه باشد تا این دستگاه بتواند رسالت خود را و انتظارات رهبری و مردم را برآورده کند.

وی توجه دولتمردان به دستگاه قضایی را امری ضروری عنوان کرد و افزود: امکانات دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته در حد رسالت آنها نیست و باید در اختصاص بودجه‌های استانی به این امر توجه شود.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان نیز در ادامه با بیان اینکه در سال‌های گذشته برخی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها بدون رعایت سقف اعتبار برای پرداخت حقوق و مزایا اقدام به جذب نیروی انسانی کرده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر این سازمان‌ها برای پرداخت حقوق و مزایای این افراد جذب شده دچار مشکل شده‌اند و باید همه مسئولان با همکاری یکدیگر این مشکل بزرگ را برطرف سازند.

عباس نخعی بر اختصاص اعتبار برای تکمیل آزمایشگاه DNA (ژنتیک) در سیستان و بلوچستان تأکید کرد و گفت: تکمیل آزمایشگاه ژنتیک در استان نقش مؤثری در تشخیص هویت اتباع بیگانه دارد.

وی در مورد اینکه برخی از کسبه بازار، جنسی را که از قبل خریداری کرده‌اند براساس قیمت روز می‌فروشند، بیان داشت: حضور مأموران سازمان تعزیرات در بازار و کنترل قیمت اجناس تأثیر به سزایی در جلوگیری از افزایش قیمت‌ها به صورت حبابی دارد.

عدم راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک استان به علت کمبود مواد مصرفی

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان هم در این نشست از عدم راه‌اندازی آزمایشگاه DNA به علت کمبود مواد مصرفی خبر داد و گفت: اگر از محل اعتبارات استانی برای تهیه مواد مصرفی رقمی در نظر گرفته شود این آزمایشگاه که در حال حاضر تجهیزات آن کاملا مهیا و آماده بهره‌برداری است افتتاح خواهد شد.

رضا عبدی کاهش نیروهای متخصص در این سازمان را به علت حقوق و مزایای پایین از دیگر مشکلات این دستگاه عنوان کرد و از کمبود نیروی انسانی گلایه‌مند بود.

علیرضا بابایی مدیرکل زندان‌ها نیز فرسودگی زندان‌ها، تراکم زندانیان و کمبود اعتبار و بودجه برای تأمین غذای زندانیان و اضافه کار کارکنان را از مشکلات این سازمان برشمرد.

در این نشست که به بررسی مشکلات اداری و مالی دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته پرداخته شد، مقرر شد استاندار سیستان و بلوچستان از این سازمان‌ها بازدید و به رفع مشکلات آنها کمک کند.

انتهای پیام/75002/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول