اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی و قضایی زندان‌های قزوین:

واحد مددکاری پشتوانه رفع مشکلات قضایی زندانیان است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگی و قضایی زندان‌های استان قزوین واحد مددکاری را مهم‌ترین پشتوانه برای رفع مشکلات قضایی زندانیان دانست و بر گسترش دامنه فعالیت‌های این واحد تأکید کرد.

واحد مددکاری پشتوانه رفع مشکلات قضایی زندانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، محمود ترابی اظهار داشت: تأکید برنامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان بر حل مشکلات قضایی زندانیان است و باید محور فعالیت مددکاران در زندان‌ها قرار گیرد.

وی افزود: مددکاران در زندان‌ها از طریق کارهای گروهی و برنامه‌ریزی‌های صحیح و مؤثر نقش بارزی در تغییر شخصیت مددجویان به واسطه حل مشکلات قضایی، روانی و خانوادگی داشته و می‌توانند آن‌ها را با ارزش‌های سالم اجتماعی سازش دهند.

ترابی استمرار در شناسایی و پیگیری پرونده‌های قضایی مددجویان بلاتکلیف تحت قرار را خواستار شد و افزود: مکاتبه و تعامل با مراجع قضایی سبب استخلاص متهمان از بلاتکلیفی می‌شود.

وی تصریح کرد: واحد مددکاری زندان‌ها به منظور کمک به افراد و گروه‌های نیازمند با تکیه بر امکانات موجود برای حل مشکل و یا رفع نیازها اقدام می‌کند.

رئیس اداره فرهنگی و قضایی زندان‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: از آنجایی که مراجعه کنندگان به واحد مددکاری افراد آسیب‌پذیر و دارای شرایط خاص هستند، مددکاران بنا به شرح وظایف ابلاغی، مددجویان را کمک و یاری می‌کنند.

وی ادامه داد: مددکاران در زندان‌ها نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به واسطه شناسایی مشکلات قضایی و پیگیری آن دارند.

ترابی با بیان اینکه مددکاران می‌توانند مهم‌ترین عنصر سازنده شخصیت زندانیان در طول مدت تحمل کیفر در زندان‌ها باشند، تأکید کرد: شغل مددکاری از مشاغل مؤثر و کارآمد در سازمان زندان‌ها و دیگر نهادها بوده که نقش بسزایی در کاهش آسیب مجرمان دارد.

وی افزود: مددکاران برای حل مسائل و مشکلات زندانیان و اصلاح و تربیت آنان از نیروهای سازنده‌ای که در خود آن‌ها و یا اجتماع موجود است بهره‌گیری می‌کنند.

ترابی محیط زندان را که خود سبب سلب آزادی همه کسانی که زندانی تلقی می‌شوند، بستر مناسبی برای فعالیت‌های مددکاری خواند و گفت: مددکاران نقش بارزی در امر کاهش جمعیت کیفری با استفاده از تجربه، اطلاعات کافی و دانش فنی در امر مددرسانی دارند.

وی عنوان کرد: در 9 ماهه اخیر تعداد پنج هزار و 19 مورد پیگیری وضعیت قضایی مددجویان از مراجع ذی صلاح توسط مددکاران زندان‌های استان قزوین صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول