اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان اعلام کرد

آمادگی موزه‌های کرمان برای پذیرایی از مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: موزه‌های استان کرمان از 25 اسفند ماه جاری آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

آمادگی موزه‌های کرمان برای پذیرایی از مسافران نوروزی

حسین شمس‌الدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه هر ساله قبل از فرا رسیدن ایام نوروز موزه‌های سراسر استان کرمان ساماندهی و آماده پذیرایی از مسافران نوروزی می‌شوند، اظهار داشت: موزه‌های استان کرمان از 25 اسفند ماه جاری آماده پذیرایی از مسافران هستند.

وی افزود: با توجه به تعداد زیاد محوطه‌های باستانی و کاوش‌هایی که در این مناطق صورت گرفته، موزه‌های باستان‌شناسی استان کرمان بسیار مورد توجه مسافران و گردشگران است.

شمس‌الدینی بیان داشت: موزه باستان‌شناسی کرمان و جیرفت از جمله موزه‌هایی هستند که دارای اشیایی از دوره‌های مختلف تاریخی هستند و گردشگران می‌توانند با بازدید از این موزه‌ها غنای فرهنگی این خطه از ایران را شاهد باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به موزه مردم‌شناسی گنجعلیخان عنوان کرد: این موزه هر ساله بیشترین تعداد مسافر را به خود اختصاص داده است و به عنوان بنایی از دوره صفوی صحنه‌هایی از استحمام به شیوه سنتی را به نمایش می‌گذارد.

وی به موزه‌های مشارکتی کرمان اشاره و تصریح کرد: موزه ارتش و زرتشتیان به عنوان موزه‌های مشارکتی هر ساله میزبان تعداد زیادی از مسافران نوروزی هستند، زیرا هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند.

شمس‌الدینی گفت: موزه سکه که در گذشته محل ضرب سکه بوده امروزه به عنوان یکی از موزه‌های مهم استان کرمان سکه‌های ادوار مختلف را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول