اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مبارز بحرینی:

آل خلیفه درصدد تغییر بافت مذهبی در بحرین است

خبرگزاری فارس: یک مبارز بحرینی با تاکید بر اینکه انقلاب مردم بحرین خلق الساعه نبود، گفت: قیام مردم بحرین علیه آل خلیفه از همان ابتدای حضور آن‎ها در بحرین آغاز شد چرا که رژیم آل خلیفه درصدد تغییر بافت اجتماعی و مذهبی بحرین است.

آل خلیفه درصدد تغییر بافت مذهبی در بحرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مرتضی علوی صبح امروز در همایش «مظلومیت مضاعف» که به منظور پاسداشت سومین سال مقاومت ملت مظلوم بحرین در محل تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، در مورد چگونگی به دست گرفتن حکومت بحرین و کنترل آن توسط اقلیت آل خلیفه اظهار کرد: رژیم آل خلیفه، قبیله بسیار منفوری است که اصالت آن‌ها از کویت بوده و بعد از مدتی که در قطر و چند کشور دیگر بودند به بحرین آمده و حکومت را در دست گرفتند.

وی افزود: آن‌ها از همان ابتدا حملات و تهاجمات خود را علیه روستاهای شیعه‌نشین جزیره ستره بحرین آغاز کرده و پس از آن نیز به دیگر مناطق شیعه‌نشین یورش بردند؛ آل خلیفه نه تنها به دنبال نابودی شیعه بلکه به دنبال تکه‌تکه شدن این کشور نیز بود.

این مبارز و فعال سیاسی بحرینی خاطرنشان کرد: همین حملات و تهاجمات سبب شد که بسیاری از مردم بحرین به مناطق جنوبی ایران، شرق عربستان و یا کشور عراق مهاجرت کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انقلاب مردم بحرین خلق الساعه نبود، اذعان داشت: انتفاضه‌های بسیاری در تاریخ بحرین اتفاق افتاده است؛ از همان ابتدای حکومت آل خلیفه ملت بحرین مقاومت خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به انتفاضه‌‍‌های ملت مظلوم بحرین در سال‌های 1920، 1936، 1956 و 1965 علیه رژیم آل خلیفه گفت: استعمارگران انگلیس در سال 1970 در زمان خروج از بحرین خطاب به ملت ما گفتند که باید مردم تنها به دو راهکار رای دهند که یکی پیوستن به ایران و دیگری مستقل شدن کشور به همراه حاکمیت آل خلیفه بود.

علوی ادامه داد: در همین راستا پادشاه وقت این کشور در همان سال به حوزه علمیه نجف رفت و با آیت الله سیدمحسن حکیم دیدار کرد و تعهد داد که در صورت حاکمیت آل خلیفه، تمام حقوق شیعیان بحرین را بدهد؛ این درحالی است که پس از گذشت پنج سال، اوضاع بحرین به همان وضع قبل تبدیل شد و پادشاه وقت تمام وعده‎های خود را زیر پا گذاشت و حتی پس از آن قانون شکنجه و بازداشت مبارزین را در بحرین به تصویب رساند.

وی یادآور شد: در سال 2001 پادشاه فوت کرد و پسر وی به حاکمیت رسید که در همین راستا در 14 فوریه همان سال میثاق ملی مبنی بر پرداخت تمام حقوق شیعیان بحرین از سوی حکومت در کشور به امضاء رسید ولی باز هم بعد از یک سال این پادشاه پیمان خود را با ملت بحرین زیر پا گذاشت.

این فعال سیاسی بحرینی در ادامه با اشاره به دستگیری و بازداشت بسیاری از علمای دینی و مبارزان و فعالان سیاسی در سال 2010 توسط رژیم آل خلیفه اظهار کرد: در این مدت رژیم آل خلیفه درصدد تغییر بافت اجتماعی و مذهبی بحرین بود، به گونه‎ای که تعداد زیادی از تندروهای سلفی و وهابی را وارد کشور کرده و به آن‎ها تابعیت بحرینی داد.

علوی در خاتمه با اشاره به نقش زنان در انتفاضه‎های بحرین گفت: حضور زنان در قیام‌های بحرین بسیار چشم‌گیر بوده و مشارکت آن‎ها نسبت به مردان پررنگ‎تر و جدی‌تر بوده است؛ زنان همواره مردان را در تمام تظاهرات و اتفاقات همراهی کردند.

انتهای پیام/70003/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول