اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ولایتی در مسجد زین‌العابدین(ع) قم: ـ3

بیداری اسلامی موجی است که تداوم خواهد داشت

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع بیداری اسلامی با بیان اینکه منافع ایران و کشورهای اسلامی مشترک است گفت: بیداری اسلامی موجی است که تداوم خواهد داشت.

بیداری اسلامی موجی است که تداوم خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی‌اکبر ولایتی در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه پس از بیداری اسلامی جهان اسلام در التهاب است، اظهار کرد: سقوط امثال حسنی مبارک حاصل الگو گرفتن از جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با تاکید بر اینکه جنگ تبلیغاتی، روانی و رسانه‌ای مداومی علیه انقلاب اسلامی ایران مخابره می‌شود، تصریح کرد: شبکه‌های فارسی زبان امثال بی‌بی‌سی به طور دائم منتظر هستند تا مردم در خیابان‌ها حضور یابند و حکومت را ساقط کنند. 

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامی نبوده است که انجام ندهند تا بتوانند نظام را ساقط کنند، خاطرنشان کرد: کودتای نوژه، درگیری گروه‌های قومیتی، ترور چهره‌های برجسته کشوری، انفجار دفتر نخست وزیری و در آخر جنگ تحمیلی توسط کشور همسایه برخی از اقداماتی هستند که دشمنان سعی کردند با آنها انقلاب را به زانو در آورند.

* حسنی مبارک مصر را مستعمره آمریکا کرده بود

ولایتی با تاکید بر اینکه حسنی مبارک سازش کار، ملتی درست کرده بود که دست آنها به طور دائم به سمت آمریکا دراز بود، خاطرنشان کرد: آمریکا در قبال کمک‌هایش خواسته‌های خود را در مصر اجرا می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه گنبد دفاعی اسرائیلی‌ها هیمنه پوشالی بود که با موشک‌های نه چندان پیشرفته فجر 5 که ایران به گروه‌های فلسطینی داده بود درهم شکست، تصریح کرد: هنگامی که فلسطینی‌ها اعلام کردند تل‌آویو را برای نخستین بار در جنگ هشت روزه مورد اصابت قرار خواهند داد، 3 میلیون اسرائیلی زیر زمین رفتند و در همان زمان برخی از کشورهای منطقه به گروه‌های اسرائیلی فشار می‌آوردند که هرجا را می‌خواهید هدف بگیرید اما به تل‌آویو کاری نداشته باشید.

* منشأ بیداری اسلامی جمهوری اسلامی ایران است

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی موجی است که تداوم خواهد داشت، اضافه کرد: تمام کشورهای دوست و دشمن منشأ بیداری اسلامی را جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

ولایتی با اشاره به اینکه برخی افراد در ابتدای آغاز این انقلاب‌ها، نام بهار عربی یا بیداری انسانی را عنوان کردند، اظهار کرد: انقلابی که از نماز جمعه و با شعار الله اکبر آغاز شد دیگر چه نشانه‌هایی باید داشته باشد تا برخی افراد نام این انقلاب را بیداری انسانی نگذارند.

وی با تاکید بر اینکه رهبری با تدبیر خود در بهمن ماه سال 89 با آغاز انقلاب در مصر در نماز جمعه حاضر شدند و با عنوان بیداری اسلامی نگذاشتند تا این انقلاب‌ها مصادره شود، گفت: انقلاب‌های منطقه بیداری اسلامی است و خیلی آدم باید کوردل باشد تا آثار اسلامی را مشاهده نکند و بگوید بیداری انسانی رخ داده است.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اینکه اگر در کشورهای منطقه اسلام ملاک باشد، کنفرانس کشورهای اسلامی این قدر بی‌خاصیت نمی‌شد، اظهار کرد: اگر کشورهای اسلامی متحد بودند قطعا جزو چهار قدرت تراز اول دنیا می‌شدند.

وی با انتقاد از کسانی که می‌گویند ما چه کار باید به کشورهای منطقه داشته باشیم و به ما چه ربطی دارد که چه اتفاقی در منطقه رخ می‌دهد، گفت: هنگامی که کشورهای اسلامی در کنار ما باشند خیلی قوی‌تر خواهیم بود.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر اینکه اگر حکومت همسایه کشور ما یکی مثل صدام باشد که هشت سال جنگ تحمیل کرده باشد بهتر است یا فردی مثل نوری مالکی که متحد جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: دکتر جعفری نخست وزیر سابق عراق فردی بود که به رهبری ارادت و احترام بسیار خاصی داشت و از تحلیل‌های ایشان بسیار استفاده می‌کرد.

* مالکی رفیق ایران است

ولایتی با اشاره به اینکه نوری مالکی دوست خوب ایران است، اظهار کرد: از وقتی که حوادثی در سوریه در حال رخ دادن است عراق، حزب الله و لبنان به نفع سوریه گام بر می‌دارند.

وی با تاکید بر اینکه بشار اسد در قدرت خواهد ماند، تصریح کرد: مردم منطقه متوجه شده‌اند دشمنان در خصوص سوریه بازی راه انداخته‌اند و مردم سوریه بیش از گذشته بشار اسد را دوست دارند.

* شیوخ عربی دموکراسی نمی‌فهمند

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اینکه کشور عربی که حکومت آن ارثی است و پس از هزاران سال هنوز ملاک قومی و قبیله‌ای دارد چگونه می‌تواند برای سوریه دموکراسی پیاده کند، تصریح کرد: شیوخی که حکومت را به ارث می‌برند مگر می‌فهمند دموکراسی چیست؟

ولایتی با تاکید بر اینکه ایران پای حمایت از سوریه ایستاده است برای اینکه سوریه حلقه مقاومت در برابر اسرائیل است، اظهار کرد: دشمن بزرگ ما صهیونیست‌ها هستند که هدف آنها تحقق از نیل تا فرات بود.

* منافع ایران و کشورهای اسلامی مشترک است

وی با اشاره به اینکه منافع ایران به منافع کشورهای اسلامی و منطقه گره خورده است و نمی‌شود آن‌ها را از هم جدا کرد، تصریح کرد: باید سنگرهای دفاعی در خارج از مرزهای خود ایجاد کنیم در غیر این صورت دشمن به داخل مرزهای ما خواهد آمد.

انتهای پیام/78008/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول