اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر جیرفت خبر داد:

راه‌اندازی تلفن 147 ندای امداد هلال احمر جیرفت

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت گفت: جیرفت به عنوان تنها شهرستان استان کر‌مان موفق به راه‌اندازی خط تلفن 147 ندای امداد این جمعیت برای پاسخگویی مردم به صورت 24 ساعته شده است.

راه‌اندازی تلفن 147 ندای امداد هلال احمر جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، وجیه‌الله بهادر عصر امروز در نشست ستاد تسهیلات نوروزی در این شهرستان اظهار داشت: پایگاه امدادی سربیژن و جبالبارز، یک پایگاه سیار و همچنین پایگاه شهری در محل جمعیت هلال احمر شهرستان با تجهیزات آمبولانس و دستگاه‌های نجات شامل رهاسازی مصدومان و اجساد احتمالی در تصادف‌ها خدمات خود را به مسافران ارائه می‌دهد.

وی با قدردانی از همکاری اداره مخابرات شهرستان جیرفت در راستای راه‌اندازی خط تلفن 147 ندای امداد این جمعیت افزود: جیرفت به عنوان تنها شهرستان استان کر‌مان موفق به راه‌اندازی این خط تلفن برای پاسخگویی مردم به صورت 24 ساعته شده است.

بهادر با تأکید بر همکاری و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی در زمینه فرهنگ استفاده از این خط تلفن تصریح کرد: در حوزه راهنمای مسافران نوروزی یک پست در ابتدای شهر ایجاد می‌شود تا آن‌ها را از طریق نقشه و راهنما به اماکن و خروجی شهر راهنمایی کند.

وی ابراز داشت: با توجه به تعداد زیاد مسافران و احتمال تصادف در ایام تعطیلات نوروز نیازمند به پاسخگویی اعضای ستاد حوادث از طریق بیسیم بحران هستیم که توجه بیشتر مسئولان و همراهی آن‌ها را در این زمینه می‌طلبد.

بخشدار جبالبارز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بهره‌برداری از پارک‌ جنگلی به عهده شهرداری گذاشته شده است، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن این منطقه در مسیر جیرفت کرمان می‌طلبد، چادرهای اسکان در این منطقه نصب شوند.

محمد سعیدی با بیان اینکه به دلیل کمبود چادر به همکاری جمعیت هلال احمر در این زمینه نیازمند هستیم، عنوان کرد: این منطقه آمادگی اسکان مهمانان نوروزی در دو دبیرستان شبانه‌‌روزی شهر جبالبارز را دارد.  

وی همچنین با درخواست همکاری برای رفع مشکل روشنایی پارک جنگلی جبالبارز اذعان داشت: در این بخش با توجه به اینکه جاده اصلی در مسیر محور جیرفت کرمان قرار دارد که در ایام نوروز با حجم زیاد ترافیک روبه‌رو است، نیازمند همکاری جدی پلیس راه هستیم.

سعیدی بیان داشت: همچنن با توجه به قرار گرفتن شهر در این مسیر که محل وقوع حوادث و تصادف‌های زیادی است، می‌طلبد، مرکز بهداشت شهرستان جیرفت همکاری لازم را برای استقرار پزشک کشیک در بخش جبالبارز انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر هشت کیلومتر یک چشمه سرویس بهداشتی در این مسیر نیز قرار دارد، افزود: ستاد تسهیلات نوروزی شهر جبالبارز با جدیت و تلاش فراوان شهرداری در حال فراهم کردن زمینه‌های لازم برای استقرار مسافران نوروزی است.

بخشدار ساردوئیه همچنین اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه مسئولان این بخش در ستاد تسهیلات نوروزی بحث کنترل ترافیک محور جیرفت دلفارد در 13 فروردین ماه است که هر ساله با مشکلات عدیده‌ای در این زمینه روبه‌رو است به همین دلیل نیازمند کمک بیشتر شهرستان هستیم تا بار دیگر شاهد وقوع مشکلات سال‌های گذشته نباشیم.

انتهای پیام/80001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول