اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبر داد

آغاز طرح نظارتی نوروز از 15 اسفندماه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: طرح نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برای تنظیم بازار شب عید و تعطیلات نوروزی از 15 اسفندماه آغاز می‌شود.

آغاز طرح نظارتی نوروز از 15 اسفندماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی عصر امروز در جلسه بررسی طرح‌های نظارتی ایام نوروز در اردبیل اظهار داشت: آنچه که به عنوان طرح نوروزی با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرا شده و زمینه و بستری فراهم شده تا مردم با کمترین نگرانی کالاهای موردنیاز خود را در روزهای پایانی سال تأمین کنند، مربوط به هماهنگی‌ها و همکاری‌های مثبت و سازنده برای نظارت بیشتر و برپایی نمایشگاه‌های مختلف است که امیدواریم در این زمینه بتوانیم حرکت مثبت و رو به جلویی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: البته این طرح به صورت ملی و کشوری به مدت 40 روز اجرا می‌شود تا با ممانعت از افزایش بی‌رویه قیمت با افراد سودجو و فرصت‌طلب نیز برخورد شده و رسیدگی هرچه سریع‌تر به پرونده‌های تخلفاتی نیز صورت بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما به تنهایی و با تکیه بر توان نظارتی نیروهای خودمان و همچنین اصناف و تعزیرات قادر نیستیم، موفقیتی به دست آوریم که در این باب باید از ظرفیت مردمی و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم تا آنها ما را در برخورد با افراد سودجو و همچنین متخلف همراهی کنند.

این مسئول با اعلام شماره تلفن 124 برای تماس مردم با این سامانه تصریح کرد: انتظار می‌رود از این طریق ارتباط مردم و اطلاع‌رسانی آنها به صورت مستمر صورت بگیرد تا یک برخورد جدی با افراد متخلف و سودجو را شاهد باشیم.

عزیزی به فعالیت سامانه سازمان صنعت، معدن و تجارت با عنوان «بهین‌یاب» اشاره کرد و افزود: در کنار فعالیت این سامانه طرح شبنم نیز با هدف کنترل کالاهای داخلی و ممانعت از ورود کالاهای بی‌کیفیت صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد در این باب خود مردم نیز از آگاهی کافی برخوردار باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه سخنان خود به برخی حراجی‌های غیرقانونی در آستانه سال جدید و فروش کالاهای بی‌کیفیت با قیمت پایین اشاره کرد و یادآور شد: مردم نباید به چنین کالاهایی گرایش پیدا کنند و یا بخواهند با قیمت پایین‌تر از حد متعارف کالایی بی‌کیفیت و غیراستانداردی را بخرند که گاه هیچ ضمانتی برای آن وجود ندارد.

عزیزی گفت:‌ در کنار این اقدامات ما در 20 اسفندماه شاهد برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در 10 نقطه استان خواهیم بود که اغلب شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه تولیدکنندگان داخل استان هستند.

راه‌اندازی بازارچه عید نوروز با هدف ساماندهی دست‌فروش‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آستانه عید نوروز و به همت شهرداری اردبیل بازارچه عیدانه نیز در اردبیل دایر شده است که این بازارچه به همت شهرداری منطقه یک اردبیل و با هدف تأمین مهم‌ترین کالاهای اساسی موردنیاز شب عید خانواده‌ها دایر شده است.

هرچند مسیر این بازارچه طولانی و گاه دور از دسترس مردم بوده و خود دست‌فروش‌ها از حضور در این منطقه و بازارچه ناراحت و گله‌مند هستند، اما در اقدامی مثبت شهرداری با جمع‌آوری تمامی دست‌فروش‌ها به فضای شهر حالت سهولت در تردد و روان شدن ترافیک بخشیده است تا از ازدحام خرید ایام پایانی سال در هسته مرکزی شهر جلوگیری کند.

مهم‌ترین کالاهایی که در این بازارچه عرضه می‌شود، میوه، آجیل و خشکبار، گوشت قرمز و سفید، برنج و سایر نیازمندی‌های مردم است که از پنجم اسفندماه به مدت یک ماه دایر شده و خانواده‌ها می‌توانند خرید خود را از این بازارچه انجام دهند.

انتهای پیام/62003/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول