اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌ کل تبلیغات اسلامی قزوین:

سیره امام صادق (ع) راهکار مقابله با مشکلات اقتصادی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مسئولان نظام با الگوگیری از سیره عملی زندگی امام جعفر صادق (ع) مشکلات اقتصادی را در جامعه برطرف کنند.

سیره امام صادق (ع) راهکار مقابله با مشکلات اقتصادی است

حجت‌ الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان این که امام صادق (ع) در زمان حیاتشان با مشکلات مختلفی مواجه بودند، اظهار داشت: سیره زندگی امام جعفر صادق (ع) بارزترین الگو برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی است که مسئولان نظام با عمل به آن می‌توانند این مشکلات را به خوبی در جامعه برطرف کنند.

وی عنوان کرد: امام جعفر صادق (ع) با صبر، اندیشه و تدبر مشکلات اقتصادی را برطرف می‌کردند که در این راستا آحاد جامعه و مسئولان نظام نیز با الگوگیری از سیره زندگی ایشان می‌توانند مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین به مشکلات اقتصادی امروز در جامعه اشاره کرد و گفت: اکنون مسئولان نظام برای برطرف کردن این مشکلات برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند و با عملیاتی کردن این برنامه‌ها مشکلات اقتصادی جامعه را به خوبی برطرف کنند.

نظری با بیان این که امام جعفر صادق (ع) در زمان حیاتشان با مشکلات خاصی روبه‌‌رو بودند، ‌ابراز کرد: این امام بزرگوار در هر شرایطی به فکر اقشار آسیب‌پذیر جامعه بودند و مشکلات آنان را برطرف می‌کردند.

این مسئول با اشاره به این که امام جعفر صادق (ع) به یکی از غلامانشان برای تهیه مواد غذایی پول داده بودند تا این مواد را تهیه کنند، اذعان داشت: این غلام با توجه به نیازمندی‌های شدید جامعه این مواد غذایی را تهیه و احتکار کردند و این امام بزرگوار از عمل این غلام بسیار ناراحت شدند و با ایشان برخورد کردند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان این که امام جعفر صادق (ع) نیازمندی‌های روزانه مواد غذایی آحاد جامعه را تنظیم می‌کردند، عنوان کرد: این امام بزرگوار برای مسلمانان جهان الگو هستند و باید آنان با تأسی از این امام بزرگوار مشکلات اقتصادی خودشان را برطرف کنند.

وی با بیان این که در برخی مواقع مشکلات اقتصادی، گرانی و احتکار مواد غذایی در جامعه به وجود می‌آید، متذکر شد: آحاد جامعه باید برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی با یکدیگر همدل و متحد باشند تا بتوانند این مشکلات را از بین ببرند.

نظری با بیان این که اهل‌ بیت (ع) نسبت به سرنوشت مسلمانان اهتمام ویژه‌ای داشتند و جویای احوال آنان می‌شدند، اذعان داشت: هر کسی در هر توان مالی باید نسبت به خواسته‌ها و نیازمندی‌های جامعه اقدام کند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: افرادی که از وضع مالی خوبی در جامعه برخوردار هستند باید برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی نیازمندان اقدامات خوبی انجام دهند و با انفاق، احسان و قرض‌الحسنه دادن مشکلات مالی آنان را برطرف کنند.

 

امام صادق (ع) با توسعه نهضت علمی اسلام را بیمه کرد

وی با بیان اینکه در انتقال حکومت امویان به عباسیان مشکلات سیاسی در جامعه به وجود آمده بود، ابراز داشت: امام جعفر صادق (ع) از این مشکلات برای ترویج و تبلیغ مکتب اهل‌ بیت (ع) بهترین بهره را برد تا احادیث و معارف دین اسلام را در زمینه‌های مختلف علمی و قرآنی در بین مردم ترویج دهد و با تحقق این امر برای همیشه اسلام را بیمه کند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: همچنین امام صادق (ع) با بهره‌گیری از مشکلات سیاسی برای تشکیل بنیان نهضت فکری، اخلاقی،‌ اعتقادی و علمی در جامعه استفاده کرد تا بتواند این نهضت را در بین مردم نهادینه کند.

نظری با اشاره به این که امام محمد باقر (ع) بنیان‌گذار نهضت علمی و انقلاب فرهنگی در جامعه اسلامی بودند، اذعان داشت: امام جعفر صادق (ع) این نهضت را به کمال رساندند و مکتب تشیع را در زمینه‌های مختلف علمی فقه، کلام، فلسفه و اصول غنی کردند تا نیازهای علمی مورد نیاز انسان‌ها را در جامعه اسلامی تأمین کنند.

این مسئول عنوان کرد: امام جعفر صادق (ع) با تعلیم و تربیت شاگردان برجسته‌ تحولی شگرف در جهان اسلام و مذهب شیعه پدید آوردند که اکنون مسلمانان جهان از تعالیم دینی این امام بزرگوار بهره‌مند هستند.

وی ابراز داشت: امام جعفر صادق (ع) در رشته‌های علمی، عقلی، فقهی و نقلی با تشکیل حوزه علمیه شاگردان بسیاری را تربیت کرد به طوری که هر یک ترویج دهنده دین اسلام در بین مردم بودند تا با تحقق این عمل این دین در بین اقشار مختلف جامعه گسترش یابد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه مشهورترین لقب امام جعفر (ع)، صادق بود، متذکر شد: این امام بزرگوار در هفدهم ربیع‌‏الاول سال 80 هجرى در مدینه منوره به دنیا آمد.

پایان پیام/77009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول