اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور:

پوشش 200 هزار خانواری روستاییان و عشایر شمال‌غرب کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور گفت: در حال حاضر 200 هزار خانوار روستایی و عشایری کشورمان در شمال‌غرب زیرپوشش بیمه یاد شده قرار گرفتند.

پوشش 200 هزار خانواری روستاییان و عشایر شمال‌غرب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدمجید موسویان عصر امروز در گردهمایی مسئولان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شمال‌غرب کشور اظهار داشت: از زمان آغاز به کار این صندوق به عنوان نقطه اطمینان‌بخش برای خانوارهای روستایی و عشایری سعی کردیم به نیازمندی‌های آنها پاسخی منطقی بدهیم تا بستر و زمینه‌ای فراهم آید تا عشایر و روستاییان از امکانات و برخی امتیازهای واقعی در حوزه کشاورزی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه صندوق بیمه روستاییان و عشایر در استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، ‌اردبیل و زنجان فرآیند امور بیمه به سرعت توسعه و گسترش یافته و شاهد فراگیر شدن این بیمه در مناطق مختلف هستیم.

موسویان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در سال‌های آینده ضریب نفوذ این بیمه و استقبال ساکنان در مناطق روستایی و عشایری بیشتر شود تا بتوانند از طریق سامانه، خواسته‌ها و مطالباتشان را مطرح و خدمات متناسب را نیز دریافت کنند.

این مسئول به فعال بودن این سامانه برای دسترسی به اطلاعات بیمه‌شدگان اشاره و تصریح کرد: در این سامانه سوابق بیمه‌ای، مهلت پایان زمان بیمه و سقف پرداخت‌ها برای تمام بیمه‌گزاران فراهم شده است.

وی از برنامه‌ریزی‌های مستمر برای توسعه و گسترش این سامانه با پوشش جمعیتی زیاد در مناطق مختلف خبر داد و یادآور شد: ما در برخی از شهرهای شمال‌غرب کشور پوشش خود را به صددرصد رسانده‌ایم که انتظار می‌رود در سایر مناطق نیز با استقبال روستاییان این وضعیت ارتقا یابد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور عنوان کرد: ‌با توجه به زندگی ملال‌آور شهری همچنان گرایش به روستاها و سکونت در این مناطق رو به افزایش است و یک حرکت معکوسی را در این زمینه از مناطق شهری به روستاها شاهد و ناظر هستیم.

پوشش 40 درصدی جمعیت روستایی و عشایری اردبیل در صندوق بیمه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه سرپرست صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان اردبیل نیز افزود: حدود 40 درصد از مشمولان ساکن در مناطق روستایی و عشایری در استان اردبیل از پوشش بیمه‌ای مطلوب برخوردار شده‌اند.

مصطفی عباسی ابراز داشت:‌ کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری در قالب این کارگروه آموزشی سعی دارند با جزئیات بیشتر سامانه «دما» آشنا شوند تا از این طریق تمامی اطلاعات موردنیاز دریافت شده و در اختیار نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه بیش از 30 هزار خانوار زیرپوشش این بیمه قرار گرفته که حدود چهار هزار خانوار کمیته امداد و یک‌هزار خانوار بهزیستی را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: اردبیل چهاردهمین استانی است که از طریق این سامانه ارائه خدمات خود را به بیمه‌گزاران به شکل وسیع و گسترده انجام می‌دهد.

عباسی در ادامه اضافه کرد: تشکیل این صندوق و راه‌اندازی سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی با هدف کاهش تبعیض و تسهیل در رفع مسایل مربوط به دوران بازنشستگی و از کارافتادگی صورت گرفته است.

در ادامه این جلسه، مدیرکل امور روستایی و عشایری استان اردبیل نیز به جمعیت 450 هزار نفری روستایی و عشایری استان اشاره کرد و بیان داشت: بخشی از روستاییان و عشایر در مضیقه بوده و برای پوشش بیمه‌ای آنها باید تدبیر عالمانه اندیشیده شود.

نصیب نجفی در پایان ادامه داد: با وجود اینکه تنها یک سوم هزینه‌های بیمه پرداخت می‌شود، اما همچنان مشکل توان پرداخت روستاییان و عشایر را داریم که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول