اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

اخلاق اسلامی در جامعه توسط معلمان ترویج یابد

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندوآب گفت: معلمان باید اخلاق اسلامی را در جامعه ترویج داده و در این راستا قدم بردارند.

اخلاق اسلامی در جامعه توسط معلمان ترویج یابد

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن سالروز اخلاق اسلامی قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: دین مبین اسلام به یک سلسله پندها و اندرزهای فردی اکتفا نکرده است، بلکه به معنای واقعی کلمه یک دین جامع و همه‌جانبه قلمداد می‌شود بنابراین آنچه فرد و جامعه به آن نیاز دارد در بر دارد از این رو باید در راستای تبیین مکتب اسلام از جمله اخلاق اسلامی گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه توجه به علم اخلاق یک ضرورت جدی است، افزود: اقشار مختلف جامعه در طول شبانه‌روز در موقعیت‌های گوناگونی قرار گرفته و باید واکنش‌های متفاوتی از خود نشان ‌دهند لیکن چنانچه اخلاق اسلامی در جامعه به بهترین شکل ممکن ترویج داده شود مردم در موقعیت‌های مختلف حتی در دشوارترین شرایط بهترین واکنش را نشان می‌دهند.

قهرمانی با اشاره به اینکه رشد یافتن قوای فکری و عاطفی در شکل‌گیری تعاملات اجتماعی تاثیرگذار است، بیان داشت: باید در راستای الگوبرداری از علمای اسلامی و دانشمندان مسلمان همچنین ائمه اطهار(ع) گام برداشته شده و اسوه‌های یک انسان کامل به اقشار مختلف جامعه عرضه شود تا در تعیین خط مشی زندگی خود به بیراهه نروند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه رافت و عطوفت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مسلمانان محسوب می‌شود، افزود: این ویژگی اخلاقی را مسلمانان از ائمه اطهار(ع) به ودیعه گرفته‌اند در حالی که دشمنان اسلام به دنبال این موضوع هستند که یک چهره نامناسب و خشن از پیروان دین اسلام ارائه دهند از این رو باید در راستای رشد سجایای اخلاقی و رفتاری جامعه گام برداشته شود زیرا در این صورت می‌توان به عنوان یک مبلغ نیز عمل کرد.

وی به وجود خوی استکباری در دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: فاصله گرفتن از دین و آموزه‌های الهی، از نظر فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی کشورهای مختلف دنیا را دچار مشکلات متعددی کرده است به طوری که از نظر علمی و صنعتی توسعه یافته‌اند ولی تمدن و فرهنگ خود را به فنا داده‌اند.

انتهای پیام/61002/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول