اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

فرهنگ و دین در ایران اسلامی دو اصل جداناشدنی است

خبرگزاری فارس: استاندار ایلام گفت: فرهنگ و دین در ایران اسلامی دو اصل جداناشدنی است.

فرهنگ و دین در ایران اسلامی دو اصل جداناشدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمود عباس‌زاده ظهر امروز در جمع صمیمی اساتید دانشگاه‌های استان ایلام اظهار داشت: فرهنگ انتخابات در تمام کشور و در استان‌های مختلف کشور دارای آسیب‌هایی است.

وی ادامه داد: آسیب‌هایی مانند ارائه لیست‌ها، لیست‌هایی که توسط احزاب برجسته می‌شود، تعداد کاندیداها، عدم امکان شناسایی همه کاندیداها توسط مردم و ... از جمله آسیب‌های انتخابات در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌هایی با جمعیت زیاد است.

این مسئول اضافه کرد: در هر استانی آسیب‌های ویژه‌ای وجود دارد که استان ایلام نیز از این حیث مستثنی نیست.

در کشور ما فرهنگ و دین از هم جداناشدنی هستند

عباس‌زاده تصریح کرد: در کشور ما فرهنگ و دین را نمی‌توان از هم جدا کرد، فرهنگ در حوزه فردی اخلاق نامیده شده و در حوزه اجتماعی به فرهنگ شهره است.

استاندار ایلام گفت: در حوزه فرهنگ به نظر می‌رسد برخی از گرانیگاه‌ها فراموش شده و یا از آنها غفلت ورزیده‌ایم.

وی ادامه داد: برخی از غفلت‌های ما عمدی است و به ضرر ما تمام می‌شود و برخی از غفلت‌های ما سهوی بوده و برخی از غفلت‌ها بر ما تحمیل  می‌شود. 

این مسئول اضافه کرد: اساس کار در حوزه فرهنگ و سرمایه‌‌گذاری، اجتماعی و برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ کاملاً متفاوت از حوزه‌های دیگر است.

عباس‌زاده تصریح کرد: فرهنگ مانند یک پل نیست که با تزریق اعتبار از سوی فرماندار و استاندار ایجاد شود.

وی ادامه داد: فرهنگ باید از سوی فرد، خانواده، جامعه و ... مورد عنایت واقع شود و با دست در دست هم گذاشتن آن را ایجاد کرد.

این مسئول اضافه کرد: اگر به فرض مثال بخواهیم مساجد را شلوغ کنیم باید خودمان اول به سمت مسجد رفته و نماز را در مسجد اقامه کنیم.

عباس‌زاده تصریح کرد: در روز قیامت خداوند به واسطه عدم حضور همسایه در مسجد از ما سئوال نمی‌کند بلکه علت عدم حضور ما را در مسجد جویا می‌شود. 

بستر کار فرهنگی متفاوت از سایر حوزه‌هاست

استاندار ایلام گفت: بستر کار فرهنگی متفاوت از سایر حوزه‌هاست، وقتی یک پروژه را اجرا می‌کنیم ابتدا مکان‌یابی کرده و چارچوب بستر کار بر یک پدیده فیزیکی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: اما کار در حوزه فرهنگ این‌ چنین نیست، سرمایه‌گذاری در حوزه‌ای جزء فرهنگ، از جمله فیزیک، متریال مشخص است و آن دست شماست و هر طور که بخواهید می‌توانید شکل دهید.

این مسئول اضافه کرد: اراده ما در شکل‌‌دهنده متریال است، اما فرهنگ این چنین نیست، در کار فرهنگی متریال هم دارای اراده است.

در کار فرهنگی باید اراده ما در کنار اراده مخاطب قرار گیرد تا موفق عمل شود

عباس‌زاده تصریح کرد: در متریال فرهنگی خود اراده متریال در شکل‌گیری خودش نقش مهمی دارد، اگر اراده شما در کنار اراده متریال و مخاطب قرار گیرد در کار فرهنگی موفق شده‌اید.

استاندار ایلام گفت: در حوزه کار مهندسی، اقتصادی، و ... می‌توان با اعمال سلیقه‌هایی مانند تزریق پول، فشار، دو شیفته کار کردن و ... کار را دنبال کرد و نتیجه گرفت.

تحول فرهنگی تنها در بستر زمان روی می‌دهد

وی ادامه داد: فرهنگ در بستر زمان تحول می‌یابد، تحول و دستاورد فرهنگی حتماً در بستر زمان روی می‌دهد. 

این مسئول اضافه کرد: در حوزه فرهنگ و پروژه‌های فرهنگی زور و پول جواب نمی‌دهد، در امور فرهنگی اراده تنها دست مجری نیست، برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی باید متفاوت باشد، یک برنامه اقتصادی موفق الزاماً یک برنامه فرهنگی موفق نیست.

عباس‌زاده تصریح کرد: فرهنگ را باید شناخت و سپس در راستای تحول آن گام برداشت، خداوند در قرآن می‌فرماید «همانا ما دین را فرستادیم و همانا خودمان از دینمان حفاظت می‌کنیم».

استاندار ایلام گفت: قرآن اعلام می‌کند دین را خودمان فرستادیم و خودمان حفظ می‌کنیم چه راهکار و شیوه‌ای و با چه متدولوژی می‌خواهد دین را حفظ کند.

وی ادامه داد: اگر به این موضوع پی‌نبریم و یا مکانیزم را نشناسیم نمی‌توانیم کار فرهنگی انجام دهیم، چون خود دین ساز و کار نگهداری دین را اعلام کرده است.

این مسئول اضافه کرد: ما نمی‌توانیم شیوه‌های آکادمیک غربی را بر آموزش دینی سوار و پیاده کنیم و در نتیجه جواب نخواهد داد.

عباس‌زاده تصریح کرد: دین کامل است و محصول یک فکر و اراده کامل است، یک متدولوژی کامل برای توسعه و آموزش ارائه کرده است.

انتهای پیام/2246/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول