اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی:

اکرام ایتام بیانگر اخلاق اسلامی مردم است

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی گفت: اکرام ایتام بیانگر اخلاق اسلامی مردم بوده و در دیانت آنها ریشه دارد.

اکرام ایتام بیانگر اخلاق اسلامی مردم است

جلال حسین‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه به اجرای موفق این طرح در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی اشاره کرد و اظهار داشت: با هدف  تقویت حس تعاون و همدلی در جامعه اسلامی و با هدف حل مسائل و مشکلات معنوی، مادی، روحی و روانی ایتام همچنین هدایت اعانات مومنان، خیران و نیکوکاران میهن اسلامی طرحی با عنوان طرح اکرام ایتام به مرحله اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه طرح اکرام ایتام از نیمه دوم سال 1378 توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) به مرحله اجرا درآمده است، افزود: به سبب اجرای این طرح حمایت مالی از ایتام زیرپوشش به خیران و حامیان واگذار می‌شود به طوری که اقشار مختلف جامعه از اجرای این طرح استقبال کرده و برای هر یتیم سه نفر حامی جذب شده است.

حسین‌زاده ادامه داد: هر حامی با پذیرفتن تعهد حمایت یک یا چند یتیم، ماهانه حداقل 200 هزار ریال به حساب بانکی هر کدام از آن‌ها واریز می‌کند و هر سال یک بار گزارشی از وضعیت معیشت فرزند معنوی‌‌شان به حضور حامیان ارسال می‌شود تا از این طریق ارتباط تنگاتنگی بین حامی و کمیته امداد برقرار شده و برای تداوم در اجرای این کار خداپسندانه بیشتر ساعی شوند.

وی در ارتباط با تشریح مفهوم اکرام، اظهار داشت: ایجاد ارتباط پدرانه، ایجاد دلگرمی، حفظ عزت نفس و بزرگی، دادن هدیه محبت و شادمانی به کودکان، رفع ناامیدی و دمیدن روح امید به فردایی روشن و شاد از جمله برکات اجرای موفق طرح مذکور قلمداد می‌شود به طوری که حامیان با شرکت در این طرح چنین هدایای ارزشمندی را به فرزندان معنوی خود عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه حامی شخصی حقیقی یا حقوقی است که در دوره زمانی مشخص و با مبلغ ریالی معین یک یا چند نفر از ایتام واجد شرایط را مورد حمایت قرار می‌دهد، افزود: افرادی که علاقه‌مند به شرکت در این طرح هستند می‌توانند ایتامی را که پدرشان فوت کرده و مطابق موازین شرعی و قانونی کمتر از 18 سال داشته و خانواده وی نیازمند کمک است مورد حمایت قرار دهند.

انتهای پیام/61002/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول