اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح اکرام ایتام صورت گرفت

کمک 5 میلیارد ریالی حامیان به ایتام تویسرکان/ وجود بیش از 2 هزار حامی

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان گفت: حامیان در قالب طرح اکرام ایتام زیرپوشش کمیته امداد امام تویسرکان 4 میلیارد و 630 میلیون ریال مساعدت کردند.

کمک 5 میلیارد ریالی حامیان به ایتام تویسرکان/ وجود بیش از 2 هزار حامی

تیمور کرمی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه کمیته امداد یک نهاد خدمت‌رسان است، اظهار کرد: کمیته امداد توسط بنیانگذار انقلاب امام خمینی به منظور حمایت و خدمات‌دهی صادقانه به مردم بی‌بضاعت و مستضعف تأسیس شد.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی تویسرکان در راستای عملی کردن اهداف و آرمان رهبری اهتمام وافر را با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) با حمایت خیران خدمت می‌کند، افزود: نیک‌اندیشان خیر در بخش طرح اکرام ایتام در همیاری به عنوان حامی ایتام کمک شایانی به امداد می‌کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان تعداد حامیانی که ایتام زیرپوشش این نهاد را حمایت مادی و معنوی می‌کنند 2 هزار و 329 حامی اعلام کرد و یادآور شد: 750 نفر یتیم زیرپوشش کمیته امداد امام تویسرکان هستند از مساعدت‌های بسیار خوب حامیان بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: رسیدگی به افراد محروم یک وظیفه دینی و ایمانی است که به برکت انقلاب اسلامی امروز در کشور ما در قالب نهادهای مختلف نظیر کمیته امداد به اقشار نیازمند و محروم رسیدگی می‌شود.

کرمی‌مقدم از کمک و همیاری 4 میلیارد و 630 میلیون ریال در پروسه 9 ماهه سال جاری حامیان در قالب طرح اکرام ایتام به افراد یتیم زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی تویسرکان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه صندوق خیریه حضرت امیرالمؤمنین 500 نفر از ایتام زیرپوشش این نهاد را زیر حمایت خود دارد، ابراز کرد: صندوق خیریه امیرالمؤمنین از سال 87 به عنوان حامی ایتام تویسرکان فعالیت خود را آغاز کرد، این صندوق در حوزه‌های دیگر نظیر تأمین جهیزیه و... با امداد همکاری دارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تویسرکان افزود: حامیان طرح اکرام، نیکوکاران و خیران، اعضای صندوق خیریه امیرالمؤمنین بر اساس دستورالعمل اجرایی حمایت تعداد ایتام مورد نظر بر عهده گرفته و ماهیانه به عنوان حامی برای هر فرد 200 هزار ریال پرداخت می‌کنند.

وی اضافه کرد: اجرایی شدن اهداف تدوینی در جامعه هدف امداد آثاری ارزشمند نظیر توسعه عدالت اجتماعی رفع محرومیت، کاهش فاصله طبقاتی اقشار جامعه و.... را به اجتماع هدیه می‌دهد.

کرمی‌مقدم ترویج سنت‌های حسنه الهی در بین افراد جامعه را بستر‌ساز رشد و توسعه همه‌جانبه جوامع بشری عنوان و تصریح کرد: در دین مبین اسلام نسبت به یتیم‌نوازی و کمک و یاری همنوع تأکید بسیاری شده است.

وی اضافه کرد: افرادی که ایتام را حمایت می‌کنند همنشینی با رسول خدا در بهشت پاداش این افراد است چرا که دست پر مهر خود را بر سر یتیمان کشیده و گره‌ از مشکلات آنان باز می‌کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تویسرکان در پایان با بیان اینکه خانواده امداد نیازمند کمک و حمایت همه‌جانبه خیران و نیکوکاران است و امید است که در این عرصه همچون زمان‌های دیگر یاری‌گر ما باشند، گفت: وظیفه‌شناسی در برابر نیازمندان یکی از خصلت‌های نیک و پیروی از سیره اهل ‌بیت(ع) محسوب می‌شود.

انتهای پیام/89010/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول