اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایری خراسان‌ جنوبی خبر داد

توزیع سوخت زمستانه بین 6 هزار خانوار عشایر خراسان‌ جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: سوخت زمستانه بین 6 هزار و 186 خانوار عشایر خراسان ‌جنوبی توزیع شد.

توزیع سوخت زمستانه بین 6 هزار خانوار عشایر خراسان‌ جنوبی

محمدابراهیم ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: در راستای توزیع سوخت زمستانه برای یک‌هزار و 600 خانوار نفت سفید توزیع شده است.

وی ادامه داد: برای هر خانوار حدود 600 لیتر نفت سفید در نظر گرفته شده که سالانه برای هر خانوار توسط این اداره کل 20 هزار تومان هزینه می‌شود.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی تصریح کرد: 4 هزار و 586 خانوار عشایر استان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

ابراهیمی با بیان اینکه ماهانه برای هر خانوار دو کپسول گاز در نظر گرفته شده است، افزود: سالانه در این زمینه برای هر خانوار 9 هزار و 600 تومان هزینه می‌شود.

وی گفت: سهمیه اعتبار امسال مصوب شده سوخت‌رسانی به عشایر 76 میلیون تومان است که از این میزان 32 میلیون تومان برای نفت سفید و 44 میلیون تومان برای گاز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی از وجود 15 هزار و 153 خانوار عشایر در خراسان‌ جنوبی خبر داد و اضافه کرد: چند سالی است که خراسان‌ جنوبی به دلیل عدم برخورداری از نزولات آسمانی با کاهش تعداد عشایر کوچ‌نشین مواجه شده و مراتع، تعیین‌کننده زمان کوچ آنها است.

ابراهیمی افزود: به دلیل خشکسالی‌های چندین ساله عشایر استان در حال حاضر درآمدی ندارند و حتی باید برای تهیه خوراک دام خود هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند که در صورت ادامه این روند نه تنها کوچ عشایر بلکه هیچ‌گونه دامی هم نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به برخی عشایر در مناطق صعب‌العبور و مرزی استان با تانکر آبرسانی می‌شود، یادآور شد: در سطح استان 15 دستگاه تانکر وجود دارد که در شهرستان‌های پرجمعیت سه تانکر و در سایر شهرستان‌ها دو تانکر کار آبرسانی به عشایر را بر عهده دارند.

انتهای پیام/69002/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول