اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ماکو خبر داد

وجود 200 هزار هکتار مرتع در ماکو

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار ماکو گفت: 200 هزار هکتار مرتع در شهرستان ماکو وجود دارد.

وجود 200 هزار هکتار مرتع در ماکو

ولی شیرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح‌های توسعه کشاورزی در این شهرستان همزمان با سایر شهرهای استان اجرایی می‌شود.

وی با مثبت ارزیابی‌کردن این فعالیت، تصریح کرد: با توجه به کشاورزی بودن منطقه و گرایش مردم نسبت به اشتغال در این بخش باید تلاش شود تا بیش از این به بخش کشاورزی بها داده شود.

شیرزاده با اشاره به عمده طرح‌های ارائه شده در این زمینه، افزود: راه‌اندازی دامداری، آبیاری تحت فشار و راه‌اندازی مرغداری از جمله طرح‌هایی است که برای تصویب به کارگروه توسعه کشاورزی این شهر ارایه شده است.

وی با تاکید بر ایجاد رغبت بین جوانان در این زمینه، خاطرنشان کرد: در این راستا اولویت با فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی است.

شیرزاده با اشاره به زمین در نظر گرفته شده برای این منظور، گفت: زمین مورد نیاز و تسهیلات ویژه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 200 هزار هکتار مرتع در ماکو وجود دارد، اظهار داشت: حفاظت از این مراتع به عهده مردم و مسئولان است ولی شاهدیم که دام‌ها مرتبا و به صورت غیراصولی از این مراتع استفاده می‌کنند که این امر سبب ضربه زدن به مراتع شده است.

وی اعلام کرد: با اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی می‌توان در برابر این تخریب‌ها مقاومت کرد.

انتهای پیام/61001/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول