اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان خبر داد

اعزام اختصاصی مبلغان اجرای طرح زکات به تویسرکان

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان از اعزام اختصاصی مبلغان اجرای طرح زکات به صورت چهره به چهره در تویسرکان برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.

اعزام اختصاصی مبلغان اجرای طرح زکات به تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس در تویسرکان، حجت‌الاسلام محمد‌علی ارزنده بعداز ظهر امروز در نشست با مسئول و کارکنان کمیته امداد خمینی (ره) در دفتر مدیر این نهاد، اظهار داشت: کمیته امداد با تلاش و همت خود در جامعه تعریف شده، عزت نفس را نهادینه و ارتقا می‌بخشد.

وی، ایجاد بستر فعالیت کار و فعالیت در بین مردم بی‌بضاعت و محروم را زمینه‌ساز توسعه و صعود همه‌جانبه کشور دانست و ادامه داد: اشتغال‌زایی و خودکفا‌سازی مددجویان آثار ارزشمندی را نظیر رشد تولید و بهره‌وری درست از نیروی انسانی خلاق و شکوفا شدن استعداد‌ها را به دنبال دارد.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه جایگاه و اهمیت کمیته ‌امداد باید برای مردم شناخته شود، در خصوص نقش روحانیون و ائمه جمعه، خاطرنشان کرد: نقش اصلی روحانیون تبلیغ و پیام‌رسانی به مردم است؛ بنابراین مبلغان با استفاده از جایگاه خود می‌توانند با اطلاع‌رسانی به مردم کمیته امداد را یاری کنند.

وی تصریح کرد: روحانیون در موقعیت‌ها و مکان‌های متفاوت که انجام وظیفه می‌کنند تلاش کنند در راستای اهداف این نهاد، آحاد مردم را آگاه کنند، چراکه همدلی و وحدت همه‌جانبه مردم و مسئولان اقتدار جامعه را زیاد و ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌ها را کم می‌کند.

ارزنده ابراز داشت: هماهنگی و همگرایی کمیته امداد با دفتر امام جمعه در راستای احیا و جمع‌آوری زکات یکی از اقدامات خوب و موفق در شهرستان محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای نخستین‌بار در کشور ایران اعزام روحانیون اختصاصی اجرای طرح زکات به صورت چهره به چهره در تویسرکان انجام شد، بیان داشت: روحانیون اعزامی از قم و تویسرکان با هماهنگی تمام ادارات در روستاهای عامل وارد و به صورت رودررو با شفاف‌سازی فریضه زکات و اطلاع‌رسانی لازم انجام شد.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه پس از اجرای این مهم در شهرستان، طرح چهره به چهره تبلیغ زکات از سوی مسئولان در کشور اجرایی شد، اذعان داشت: پرداخت زکات نقش اساسی در محرومیت‌زدایی دارد که مردم شهرستان با اجرای طرح آگاه‌بخشی چهره به چهره مبلغان مشارکت و همکاری خوبی داشتند و در انجام فریضه زکات هم پیش‌قدم بودند.

رئیس کمیته امداد تویسرکان نیز اظهار کرد: 103 روستا در تویسرکان 65 روستا مستعد کشاورزی هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری از 40 روستا زکات جمع‌آوری شده است، یادآور شد: در این راستا با نصب تابلوها از احادیث در مساجد اعزام مبلغ و روحانی و آگاه‌سازی مردم در خصوص این مهم، بخشی از اقدامات انجام شده است.

تیمور کرمی‌مقدم با بیان اینکه در هر روستا عاملان زکات فعال هستند، گفت: عاملان زکات با اهدافی نظیر ترغیب و تشویق مردم، اطلاع‌رسانی برنامه‌‌های دبیرخانه در سطح روستاهای شهرستان انجام وظیفه می‌کنند.

وی در پایان از مشارکت و فعالیت 80 درصد مردم روستاها شهرستان در اجرایی شدن امر الهی زکات خبر داد. 

انتهای پیام/89010/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول