اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیه‏های آسمانی -10

شهید «کبری میرزایی»، زنی که شهادت را بر زندگی آرام ترجیح داد

خبرگزاری فارس: شهید «کبری میرزایی» به همراه جنین هشت ماهه و همسرش شهادتی جهادگونه را برگزید و آسمانی شد.

شهید «کبری میرزایی»، زنی که شهادت را بر زندگی آرام ترجیح داد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شهید بزرگوار «کبری میرزایی» در سال 1341 در روستای حسین‏آباد پشت بسطام متولد شد و در سن 12 سالگی مادر خود را از دست داد و با سختی‏های فراوان و بی‏مادری بزرگ شد.

در سن 20 سالگی با «برات‏اله رودکی» ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد.

همسر شهید میرزایی جهادگر بود و برای جاده‌سازی همیشه به جبهه می‌رفت و سفرش هر بار حدود شش ماه طول می‌کشید تا اینکه طی ماموریتی برای احداث جاده سیدالشهدا، با یکی از دوستانشان (حسین نصرتی) خانوادگی به کردستان و شهرستان مهاباد رفتند.

بعد از مدت دو سال دوست و رفیق خانوادگی آنها، حسین نصرتی به درجه رفیع شهادت رسید. آنها برای خاکسپاری پیکر مطهر شهید نصرتی به شاهرود برگشتند و سر مزار شهید رفتند و از خدا خواستند تا آنها را هم با او همراه کند.

وقتی می‌خواستند به مهاباد برگردند، شهید «کبری میرزایی» هشت ماهه باردار بود و به همین دلیل قرار شد تا همسرش تنها به مهاباد برگردد و قول داد که بعد از به دنیا آمدن فرزندشان به حسین‌آباد آمده و خانواده را با خود ببرد؛ اما شهید «کبری میرزایی» اصرار داشت تا همراه وی به آنجا برود.

سرانجام دوباره همه با هم به مهاباد رفتند و این آخرین خداحافظی آنها با خانواده‌شان بود. در راه برگشت به مهاباد با دیدن کومله‌ها به مسیر فرعی وارد شدند که در همان جا بر روی مین رفتند و شهید به همراه همسر و جنین هشت ماهه که نامش را «رقیه» گذاشته بودند، به شهادت رسیدند و این زوج خوشبخت در کنار هم در مزار شهدای روستای حسین‌آباد شاهرود به خاک سپرده شدند.

بسیج جامعه زنان سپاه استان سمنان در وصف این شهیده وبلاگی با آدرس www.k-mirzaie.blogfa.com طراحی کرده است.

نخستین یادواره 13 شهید زن استان سمنان، سوم اسفند 91 در سالن اجتماعات هلال احمر با سخنرانی فائزه عظیم‌زاده‏اردبیلی، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول