اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان مازندران خبر داد

برگزاری نخستین یادواره زنان شهیده در مازندران

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج جامعه زنان و دبیر یادواره شهدای زن مازندران از برگزاری نخستین یادواره زنان شهیده استان در اسفند ماه سال ‌جاری خبر داد.

برگزاری نخستین یادواره زنان شهیده در مازندران

فاطمه عاطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: به منظور تحقق بخشیدن به فرامین حضرت امام و توصیه‌های مقام معظم رهبری و با توجه به نقش بسیار مؤثر زنان ایثارگر از سوی بسیج مستضعفین سال 91 به عنوان سال شهدای زن نامگذاری شد که در این راستا ستاد یادواره شهیدان استان برنامه‌های مختلفی را به انجام رساند.

وی توجه و ارزش‌گذاری و حفظ خاطرات و فعالیت‌های اثر بخشی زنان در مقاطع حساس انقلاب و جنگ را از جمله اهداف این برنامه‌ها بیان کرد و گفت: فداکاری و مجاهدت‌های زنان در نقش‌های مادری و همسرداری در دوران انقلاب و جنگ و معرفی این الگوها به جامعه و نسل جوان و ثبت تاریخ شفاهی از دیگر اهداف این یادواره است.

دبیر یادواره شهدای زن مازندران در تشریح برنامه‌های اجرا شده توسط یادواره شهدای زن استان گفت: برگزاری یادواره شهدای زن در پایگاه‌های مقاومت با محوریت شهیده طاهره هاشمی و شهیده ناهید فاتحی کرجو و 28 شهیده استان مازندران و 7000 زن شهیده کشور، اجرای برنامه با شهدا در ضیافت نور در حلقه‌های صالحین، اجرای یادواره با محوریت شهیده کرجو و هاشمی و شهیده‌ همان محل در مدارس دخترانه از جمله این برنامه‌ها بوده است.

عاطفی تهیه و تدوین 2 جلد کتاب با محوریت زنان ایثارگر استان، برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع اصلاح سبک زندگی با تأسی به سیره شهدا و تبیین نقش زن در آن، برگزاری جشنواره‌های ورزشی به نام شهدای زن، نمایش فیلم سمیه کردستان در حاشیه رزمایش گردان‌های الزهرا (دسته‌های واکنش سریع) از زندگی شهیده کرجو، برگزاری روز قشر بسیج جامعه زنان با محوریت شهیده کرجو و هاشمی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط این یادواره عنوان کرد.

وی تهیه مستندی از زندگی شهیده ناهید فاتحی کرجو، برگزاری همایش تجلیل از زنان ایثارگر در کلیه‌ نواحی در هفته دفاع مقدس، برگزاری همایش تجلیل از زنان ایثارگر با محوریت شهیده هاشمی و کرجو به مناسبت 6 بهمن در آمل، فراخوان مقاله تحت عنوان نقش زنان در دفاع مقدس با موضوع عشق و آتش، تهیه ویژه نامه‌ای از زنان شهیده استان با محوریت شهیده هاشمی را نیز از اقدامات انجام شده توسط این یادواره برشمرد.

مسئول بسیج جامعه زنان مازندران در تشریح برنامه‌های در دست انجام یادواره شهدای زن استان گفت: دیدار با زنان مبارز دوران انقلاب در دهه‌ی فجر، پیشنهاد تشکیل ستاد یادواره‌ی شهید طاهره هاشمی در آمل، پیشنهاد نام‌گذاری دانشگاه فرهنگیان خواهر (پردیس) به نام شهیده سیده طاهره هاشمی، پیگیری برای ساخت المانی از شهیده طاهره هاشمی در پارک شهر آمل، شناسایی و سازماندهی وبلاگ‌نویسان استان برای فعال نمودن وبلاگ‌ها در دهه‌ی فجر با نام شهدای زن استان و توزیع 12 هزار جلد کتاب "سیاه سفید" از جمله این برنامه‌ها است.

وی از برگزاری یادواره زنان شهیده‌ی استان در سوم اسفند مصادف با وفات حضرت معصومه (س) و سالروز عملیات والفجر 6 در حسینیه عاشقان کربلا سپاه ساری خبر داد و افزود: اجرای برنامه صبحی با خاطره در دوم اسفند ماه و مراسم پیاده‌روی خانوادگی در روز جمعه قبل از سوم اسفند ماه از دیگر برنامه‌هایی است که در سال جاری انجام می‌شود.

انتهای پیام/86018/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول