اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه امسال

بیش از 4 میلیارد ریال به مددجویان پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد تویسرکان، مددجویان را شش هزار 500 نفر دانست و گفت: طی 9 ماه امسال 44 میلیارد و 611 میلیون و 75 هزار و 912 ریال کمک به مددجویان پرداخت شد.

بیش از 4 میلیارد ریال به مددجویان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، تیمور کرمی‌مقدم بعد از ظهر امروز در نشست با امام جمعه و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) تویسرکان در دفتر مدیریت این نهاد اظهار داشت: کمیته امداد با هدف یاری کردن محرومان و مستضعفان، امداد درماندگان و خودکفاسازی افراد بی‌بضاعت با اهتمام ویژه‌ای در راستای تحقق این مهم در حرکت است.

وی مجموع افراد محروم زیرچتر حمایتی کمیته امداد تویسرکان را شش هزار 500 نفر در قالب سه هزار و 521 خانواده اعلام کرد و افزود: در 9 ماهه سال جاری این نهاد مبلغ 44 میلیارد 611 میلیون و 75 هزار و 912 ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی به مددجویان زیرپوشش پرداخت کرده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تویسرکان با بیان اینکه 754 دانش‌آموز، 121 دانشجو، پنج طلبه زیرچتر حمایتی امداد هستند، خاطرنشان کرد: هزینه صرف شده برای تأمین نیازهای این گروه از جامعه زیرپوشش در سال جاری مبلغ 487 میلیون 34 هزار و 498 ریال است.

وی، خودکفاسازی قشر محروم را نقش اصلی این نهاد با هدف کاهش فقر و فاصله طبقاتی دانست و تصریح کرد: تعداد سه هزار و 52 مددجو آموزش مهارت کار در رشته‌های فنی با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان دیده و گواهی پایان کار ‌دریافت کرده‌اند.

کرمی‌مقدم ادامه داد: با پیگیری و تلاش همه‌ جانبه کارکنان این نهاد به منظور جذب نیروی انسانی موردنیاز در شهرداری تهران 77 نفر از مددجویان تویسرکان در این مرکز مشغول به کار شدند.

وی، تعداد وام پرداخت شده خودکفایی امداد را 490 فقره اعلام کرد و ابراز داشت: در امر خودکفایی 24 میلیارد و 27 میلیون و 77 هزار و 774 ریال به افراد محروم مددجو تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تویسرکان تعداد صندوق‌های صدقات  کوچک، متوسط و بزرگ جمع آوری کمک‌های مردمی در سطح شهرستان را 17 هزار و 598 فقره اعلام کرد و اذعان داشت: در قالب صندوق صدقات سه میلیارد و 450 میلیون و 445 هزار و 800 ریال در 9 ماهه امسال مردم به افراد بی‌بضاعت کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مساعدت‌های مردمی در اجرای طرح‌های مشارکتی بسیار راهگشاست، اظهار داشت: همیاری خیران در قالب‌های متفاوت در سطح کشور بسیار گویا و ملموس راهبردی است.

کرمی‌مقدم با اشاره به اینکه مساجد در افزایش فعالیت‌های مشارکتی مردم در طرح‌های امداد نقش محوری دارند، متذکر شد: طرح‌های امداد در حوزه‌های متفاوت در برنامه مدون و مردمی در مساجد با مشارکت عمومی انجام شد که نسبت به سال‌های قبل عملکرد موفق و جامع‌تری داشت. 

وی با بیان اینکه کاهش ضریب نرخ فقر در پیکره اجتماع پویایی و امید به زندگی را در افراد افزایش می‌دهد، بیان داشت: بی‌شک ترویج سنت‌های حسنه و نهادینه‌سازی آنها در پیکره اجتماع ضمن ایجاد نشاط فردی و اجتماعی، سلامت همه‌جانبه را به ارمغان می‌آورد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تویسرکان در پایان تأکید کرد: تأمین زندگی اقشار محروم از راه درست و متناسب با نیاز آنان، در بخش‌های متفاوت نظیر اعطای سرمایه کار، تأمین جهیزیه، مسکن، ایجاد زمینه اشتغال و کار یا پرداخت مستمری ماهانه در کمیته امداد انجام می‌شود.

انتهای پیام/89010/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول