اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف ابهر خبر داد

وجود 25 امامزاده در شهرستان ابهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف ابهر از وجود 25 امامزاده در این شهرستان خبر داد.

وجود 25 امامزاده در شهرستان ابهر

حجت‌الاسلام علی الله‌وردی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره اوقاف ابهر در راستای تعمیر و بازسازی بقاع متبرکه و امامزاده‌های این شهرستان اقدامات بسیاری را در طول سال انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تا‌کنون کار بازسازی شش امامزاده در شهرستان ابهر انجام شده است، اضافه کرد: در سه امامزاده این شهرستان دوربین مدار بسته نصب شده است.

رئیس اداره اوقاف ابهر همچنین با اشاره به وجود 233 مسجد در این شهرستان افزود: در حال حاضر در همه این مساجد خادم وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به تعویض ضریح امامزادگان خاطر‌نشان کرد: با تلاش صورت گرفته ضریح امامزاده زیدالکبیر و امامزاده محمد تعویض شده است.

*شناسایی 116 موقوفه در ابهر

رئیس اداره اوقاف ابهر در بخش دیگری از سخنان خود از شناسایی 116 موقوفه در این شهرستان خبر داد و گفت: تا‌کنون اقدامات بسیاری در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 50 برنامه فرهنگی در جوار بقاع متبرکه شهرستان ابهر اجرا می‌شود، افزود: این برنامه‌ها در راستای جذب گردشگر به این اماکن صورت می‌گیرد.

الله‌وردی با معرفی برخی از برنامه‌های اجرایی اداره اوقاف ابهر در جوار بقاع متبرکه این شهرستان افزود: اجرای برنامه سوگواره یاس نبوی، آرامش بهاری، نشاط معنوی و ... از جمله اقداماتی است که در طول سال اجرایی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سایر برنامه‌های اجرایی این اداره اشاره کرد و ادامه داد: اجرای برنامه‌های قرآنی از قبیل محافل انس با قرآن نیز از دیگر برنامه‌هایی است که اداره اوقاف شهرستان ابهر در طول سال اجرا می‌کند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر به اجرای برنامه آرامش بهاری همزمان با فرا رسیدن سال نو اشاره کرد و گفت: این برنامه همزمان با فرا رسیدن سال نو در جوار بقاع متبرکه اجرایی می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی به عمل آمده این برنامه در راستای خدمت‌رسانی به زائران و گردشگران مذهبی اجرایی می‌شود.

لازم به ذکر است، سال گذشته برنامه آرامش بهاری با استقبال مطلوبی از سوی مردم استان، زائران و گردشگران مذهبی مواجه شد.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول