اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرکرد

تکمیل مجتمع فرهنگی امامزاده دو معصوم 50 میلیارد ریال اعتبار می‎خواهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی زیارتی حرم امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد به بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تکمیل مجتمع فرهنگی امامزاده دو معصوم 50 میلیارد ریال اعتبار می‎خواهد

حجت‌الاسلام محمد طباطبائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع و با زیربنای 6 هزار متر مربع در دست احداث بوده و تاکنون افزون بر 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احداث فضاهایی شامل کتابخانه مجهز، مسجد، حسینیه، نمایشگاه و کانون‌های فرهنگی در این مجتمع در دستور کار قرار دارد.

طباطبایی با بیان اینکه تاکنون افزون بر 30 میلیارد ریال اعتبار برای احداث این پروژه صرف شده است، اضافه کرد: برای تکمیل این طرح بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه بقاع متبرکه در اعتقادات مردم، تصریح کرد: امامزادگان در اجرای برنامه‌های فرهنگی در استان می‌توانند نقش بی‌بدیلی را ایفا کنند.

وی وضعیت میراثی و جغرافیایی امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) را مورد اشاره قرار داد و افزود: این امامزاده می‌تواند بار فرهنگی قوی را در این منطقه ایجاد کند و ظرفیت گردشگری این منطقه را نیز تقویت کند.

طباطبایی با بیان اینکه خدمت به امامزادگان خدمت به اهل بیت (ع) است بر لزوم ساخت این مجتمع با توجه به موقعیت آن تأکید و خاطرنشان کرد: ظرفیت فرهنگی که در بقاع متبرکه و امامزادگان وجود دارد قطعاً در هیچ یک از اماکن متبرکه دیگر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دشمن برای مقابله با ما از همه توان خود در عرصه تقابل فرهنگی بهره می‌گیرد، گفت: ما نیز به عنوان فرماندهان خط مقدم جنگ نرم باید با حداکثر توان و بهره‌گیری از روش‌های نوین و گسترش عطر معنویت در جامعه، در دفاع از فرهنگ ناب اسلام محمدی آمادگی خود را به دست آوریم.

این مسئول با بیان اینکه بقاع متبرکه امامزادگان و ائمه اطهار (ع) پایگاه فرهنگی محلات و شهرهای ایران هستند، اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی هدفمند در این اماکن، اثرات فوق‌العاده‌ای در جامعه بر جای می‌گذارد.

انتهای پیام/68001/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول