اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آستانه امامزاده عباس (ع) ساری خبر داد

تشرف 46 هزار زائر در امامزاده عباس (ع) ساری

خبرگزاری فارس: مدیر آستانه امامزاده عباس (ع) شهرستان ساری از تشرف 46 هزار و 240 زائر به این امامزاده در بهمن‌ماه سال‌ جاری خبر داد.

تشرف 46 هزار زائر در امامزاده عباس (ع) ساری

سید مجتبی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری با اشاره به این‌که این امامزاده دارای شجره‌نامه معتبر است، عنوان کرد: امامزاده عباس (ع) یکی از یاران نزدیک حسن بی‌علی (ناصر کبیر) بوده که اولین تشکیل‌دهنده حکومت شیعی در جهان اسلام است.

مدیر آستانه مبارکه امامزاده عباس (ع) شهرستان ساری با اشاره به این‌که کرامت‌های زیادی از این امامزاده مشاهده شده است، خاطر نشان کرد: همین امر مورد توجه قرار گرفتن محبان اهل‌بیت (ع) به‌ویژه مردم ولایی شهرستان ساری از این امامزاده شد.

حسینی با اشاره به نصب دستگاه زائر شمار در آستانه امامزاده عباس (ع) ساری گفت: 46 هزار و 240 نفر در بهمن‌ماه به زیارت این امامزاده تشرف یافتند.

وی با اشاره به سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این ماه گفت: این آستانه به سبب دارا بودن محل اسکان، پارکینگ اختصاصی و امکانات رفاهی مناسب، میزبان عوامل اجرایی، غرفه‌داران و کمیته پشتیبانی این مسابقات بوده و تمام خادمان و کارکنان آستانه در خدمت این مسابقات بودند.

مدیر آستانه مبارکه امامزاده عباس (ع) اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های این ماه برپایی جشن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در سالن اجتماعات و اهدای جوایز، برپایی نمایشگاه «نگین خلقت»، توزیع نرم‌افزار «خاتم هستی و فجر صادق» به وسیله سیستم بلوتوث و ارسال پیامک به مخاطبان است.

حسینی از آیین غبارروبی و عطرافشانی بقعه متبرکه امامزاده عباس (ع) با حضور نماینده اوقاف و معتمدان محل و خادمان در این آستانه خبر داد.

وی تصریح کرد: در این آیین ابتدا زیارت‌نامه امامزادگان توسط یکی از مداحان قرائت و سپس با ذکر صلوات درب ضریح بازگشایی شد که پس از جمع‌آوری وجوه، فضای داخل حرم غبارروبی و عطرافشانی شد و درآمد حاصله از نذورات و سایر درآمدها برای مصارف فرهنگی و عمرانی بقعه هزینه می‌شود.

مدیر آستانه مبارکه امامزاده عباس (ع) شهرستان ساری در پایان اظهار داشت: برنامه هفتگی دعای توسل، دعای ندبه، دعای کمیل، محفل انس با قرآن، زیارت عاشورا به مانند ماه‌های گذشته در این آستانه اجرا شد و مورد توجه همشهریان و مجاوران آستانه قرار گرفت.

انتهای پیام/2296/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول