اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی تویسرکان:

تویسرکان ظرفیت عظیمی در جذب گردشگر دارد

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی و گردشگری تویسرکان گفت: تویسرکان ظرفیت بزرگی در جذب گردشگر دارد که در ایام نوروز باید در راستای تقویت این مهم اقدام شود.

تویسرکان ظرفیت عظیمی در جذب گردشگر دارد

 محمد‌جواد فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری مهم‌ترین منبع برای رشد و توسعه در عصر کنونی محسوب می‌شود، اظهار داشت: آنچه در دنیای امروز بیش از هرچیز سبب پیشرفت و ارتقای اقتصادی و مرجعی در حمایت دیگر بخش‌های یک کشور می‌شود، تقویت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در حوزه گردشگری است.

وی ادامه داد: شهرستان تویسرکان نیز با دارا بودن مؤلفه‌های مطرح در بخش گردشگری توانمند و برای ورود به این عرصه ظرفیت‌های زیادی دارد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان تویسرکان در خصوص بخشی از این توانمندی خاطرنشان کرد: مرقد حضرت نبی(ع)، آرامگاه میر‌رضی‌‌الدین آرتیمانی، بازار سرپوشیده، خانه مسعودی (محل کنونی موزه تویسرکان)، قلعه شاهزادگان، خانه دکتر اقتداری، قلعه اشتران حمام و مسجد سرابی، کاروانسرای عباسی و کمربسته شهر توریستی سرکان پذیرای مسافران در طول سال به ویژه نوروز است.

وی، آرامگاه مطهر حضرت‌ نبی(ع) را یکی از مناطق توریست‌پذیر در بخش گردشگری دینی در مناسبت‌ها و ایام نوروز و تعطیلات برشمرد.

فتحی با اشاره به بازدید 18 هزار گردشگر از مراکز توریستی تویسرکان در نوروز سال 91، ابراز داشت: بیشترین بازدید مسافران نوروزی در سال جاری از مرقد حضرت نبی(ع) و منطقه بکر طبیعی و توریست‌پذیر شهر سرکان دومین مرکز تفریحی مورد استقبال مسافران گردشگران در این ایام تعطیلی بوده است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز چند نفر راهنمای محلی برای استقرار و بازدید، مسافران و گردشگران را هدایت می‌کنند، بیان داشت: راهنمایان مسافران نوروزی به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری در مناطق توریست در شهر و روستا مستقر خواهند شد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری تویسرکان، اطلاع‌رسانی را مهم‌‌ترین عامل در رشد جذب توریست خواند و اذعان داشت: با هدف آشنایی بازدیدکنندگان از تویسرکان اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور اطلاع‌رسانی و کاتالوگ آثار مناطق توریستی، زیارتی، تاریخی و فرهنگی به مسافران عرضه و بنرهای راهنما نیز در سطح شهرستان نصب و در بین مسافران توزیع می‌شود.

وی، ورود مسافران، مهمانان و گردشگران در ایام تعطیلات نوروز امسال به تویسرکان را 48 هزار و 630 نفر اعلام کرد و متذکر شد: با توجه به موقعیت و توانمندی شهرستان در خصوص بستر بکر خدادادی گردشگری تلاش داریم با اهتمام و تعامل همه‌جانبه همه عوامل مرتبط، گردشگران و مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته ارتقا یابد.

فتحی، برنامه‌های اصلی این ستاد را در راستای جذب حداکثری گردشگر عنوان کرد و یادآور شد: اطلاع‌رسانی، خدمات‌دهی در بخش‌های مختلف به ویژه برنامه فرهنگی در قالب طرح‌های راهبردی به منظور معرفی و جذب توریسم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/89010/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول