اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز آذربایجان‌غربی خبر داد

شناسایی 5 مکان در ارومیه برای ساخت کتابخانه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز آذربایجان‌غربی گفت: پنج مکان در ارومیه برای ساخت کتابخانه شناسایی شده است.

شناسایی 5 مکان در ارومیه برای ساخت کتابخانه

علی آخوندیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان در اقدامی شایسته پنج مکان را در شهر ارومیه شناسایی کرده که در صورت تأمین اعتبار از سوی خیرین نسبت به ساخت کتابخانه در مناطق تعیین شده اقدام خواهد شد.

وی این پنج منطقه را به ترتیب علی‌آباد، بلوار باهنر، کشتارگاه، منطقه بهداری و خیابان آزادگان عنوان کرد و افزود: با توجه به رشد جمعیت و نیز افزایش میزان با سوادی و از سوی دیگر جوابگو نبودن کتابخانه‌های فعلی در برابر حجم تقاضاها، انجمن برای ساخت این تعداد کتابخانه در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید دارد.

آخوندیان با دعوت از همه مردم و به ویژه خیرین برای مشارکت در ساخت کتابخانه، ادامه داد: برای گام گذاشتن در راستای پیشرفت و تحولات عظیم فرهنگی، اقتصادی و صنعتی بایستی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه ترویج پیدا کند و در این بین مشارکت در ساخت کتابخانه‌های عمومی به عنوان سنگر اول امر مطالعه می‌تواند سبب برقراری عدالت آموزشی و نیز بالا رفتن سطح سواد و آگاهی افراد جامعه شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت خیران مدرسه‌ساز استان می‌تواند به عنوان یک امتیاز ویژه و مثبت در راه دستیابی به اهداف انجمن خیران کتابخانه‌ساز باشد چرا که انجمن خیران مدرسه‌ساز با 3 هزار و 825 عضوی که دارد توانسته در طول 14 سال فعالیت خودش، 826 باب مدرسه را با اعتبار 107 میلیارد تومان متعهد گردد.

آخوندیان با بیان اینکه این انجمن یک انجمن غیر سیاسی و غیر دولتی است، خاطر نشان کرد: توسعه دفاتر انجمن در تمام شهرستان‌های استان و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی مثل ائمه جماعت و رسانه‌ها از جمله اهداف و برنامه‌های انجمن خیرین کتابخانه‌ساز است.

انتهای پیام/61012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول