اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

کمبود پارکینگ با احداث‌های اخیر جبران می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: با احداث پارکینگ‌های جدید به همت بخش خصوصی و مشارکت شهرداری کمبود پارکینگ در اردبیل در دو سال آینده برطرف می‌شود.

کمبود پارکینگ با احداث‌های اخیر جبران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات ترافیکی شهر اردبیل اظهار داشت: در ساخت پارکینگ و رفع مشکلات ترافیکی اردبیل بر اساس طرح جامع و تفصیلی اقدامات خود را در مکان‌یابی و احداث پارکینگ انجام می‌دهیم به طوری که در ساخت پارکینگ به ویژه در فضاهای عمومی و مجموعه‌های تجاری مصر بوده و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم فضای پارکینگ نادیده گرفته شود.

وی گفت: با هدف غلبه بر مشکلات ترافیکی شهر به غیر از محلات و معابری که عرض کمتری دارند، احداث پارکینگ در سایر مناطق اجباری شده و هیچ گونه اختیاری در این زمینه به صاحبان طرح داده نشده است.

شهردار اردبیل ادامه داد: با توجه به اینکه سال 84 طرح تفصیلی شهر مصوب شده و برای اجرا نیز به شهرداری ابلاغ شده است، عرض معبر و همچنین تملک و احداث پارکینگ عمومی یکی از نیازهای ضروری اعلام شده و شهرداری نیز بر اساس برنامه سالانه خود که تعریف و برنامه‌ریزی می‌کند، نسبت به تملک و احداث پارکینگ عمومی اقدام لازم را انجام می‌دهد.

این مسئول بیان داشت: در سال‌های اخیر این احداثی‌ها شدت گرفته و با هماهنگی راه و شهرسازی نسبت به تامین پارکینگ برای احداثی‌های جدید به استثنای برخی از معابر که امکان اجرای پارکینگ وجود ندارد احداث آنها الزامی است.

شهردار اردبیل ادامه داد: 90 درصد پارکینگ‌های احداثی جدید بر اساس همین الزام بوده که شهروندان نیز مقررات را مراعات کرده و در تدارک فضای پارکینگ اقدام لازم را انجام دادند.

بدری اظهار داشت: ما تنها در بافت فرسوده شهر با مشکل احداث پارکینگ روبرو هستیم و در حالی که در مجتمع‌های تجاری بزرگ و احداث ساختمان‌‌های چندین طبقه این کار اجباری است.

این مسئول افزود: در سال‌های اخیر پارکینگ عمومی طوری در یکی از محلات قدیمی اردبیل با ظرفیت پارک 300 دستگاه خودرو احداث شده که در این زمینه زیر زمین بازار صفویه و امام حسین نیز برای پارکینگ عمومی در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری پارکینگ درخشان در تازه میدان اردبیل و همچنین پارکینگ خیابان 14 متری کوچه اسلامی با ظرفیت 270 دستگاه خودرو در حال احداث است.

این مسئول ادامه داد: با احداث پارکینگ روباز درخشان امیدواریم تعداد پارکینگ‌های شهر اردبیل به پنج مورد برسد تا هموطنان بتوانند در موقع نیاز از این ظرفیت استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل در پایان سخنان خود از احداث پارکینگ گاراژ علیزاده در فاصله میدان شریعتی تا چهار راه امام خبر داد و گفت: این پارکینگ نیز با ظرفیت 300 دستگاه خودرو با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در حال احداث و تکمیل است.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول