اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری شیراز:

3 هزار پارکینگ در مرز محدوده ترافیک شیراز آماده شد

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: 3 هزار و 100 پارکینگ در مرز محدوده طرح ترافیک شیراز آماده بهره‌برداری است.

3 هزار پارکینگ در مرز محدوده ترافیک شیراز آماده شد

حسام قلعه‌دار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در ورودی‌های محدوده طرح ترافیک شیراز تابلوی اطلاع‌رسانی محدوده نصب شده، تراکت و پوستر آن نیز از طریق ایستگاه‌های اتوبوس، پل‌های عابر پیاده، تلویزیون شهری و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: برچسب‌های اجرای طرح زوج و فرد خریداری شده و آماده توزیع است.

قلعه‌دار عنوان کرد: سامانه صدور مجوز طرح ترافیک شهرداری شیراز در حال حاضر فعال است و مجوزهای لازم اداری با 300 دستگاه و اداره سطح شهر بررسی و خودروهای ضروری و غیر ضروری اداری تفکیک شده است.

این مسئول ابراز داشت: 15 هزار مجوز برای ساکنان محدوده طرح ترافیک، معلولان و جانبازان، آمبولانس‌ها و سایر استثناهای طرح تهیه و صادر شده و گیت‌های ورودی طرح ترافیک نیز به دوربین مجهز شده و امکان کنترل خودروهای زوج و فرد به صورت هوشمند وجود دارد.

وی برخی از پارکینگ‌های آماده شده را برشمرد و گفت: در میدان دفاع مقدس 96 واحد پارکینگ محصور، در خیابان احمدی شمالی پارکینگ محصور با ظرفیت یک‌هزار و 500 خودرو و در مشیر شرقی پارکینگ محصور با ظرفیت 120 خودرو آماده است.

قلعه‌دار خاطرنشان کرد: پارکینگ پایانه استقلال، پارکینگ‌های 240 واحدی و 120 واحدی میدان نمازی، پارکینگ طبقاتی ملاصدرا، 40 واحدی انتهای خیابان نشاط، پارکینگ نبش خیابان هجرت و ساحلی با ظرفیت 72 واحد و علی‌ابن حمزه با دو پارکینگ 680 واحدی آماده خدمات به خودروهای مشمول طرح ترافیک هستند.

پارکینگ‌های 250 واحدی ساحلی جنوبی، 100 واحدی میدان ولیعصر، 350 واحدی زینبیه، 550 واحدی ادبیات و پارکینگ یک‌هزار و 200 واحدی مدرس دیگر مواردی بود که قلعه‌دار ذیل همین بحث به آن اشاره کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: تابلوهای پیام متغیر «وی ام اس» به منظور انتقال پیام‌های ترافیکی از مرکز کنترل هوشمند به مردم در تمام نقاط شهر شیراز استقرار می‌یابد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از تابلوهای پیام متغیر در خیابان‌هایی مانند زند، دروازه قرآن و بلوار چمران وجود دارد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر هنگامی که در زیرگذری تصادف رخ می‌دهد، خودروهای دیگر به سرعت وارد زیرگذر می‌شوند و همین وارد شدن سریع یا دنده عقب گرفتن می‌تواند حوادث دیگری را رقم بزند که در این زمینه استفاده از تابلوهای پیام متغیر بسیار ضروری است.

قلعه‌دار گفت: به منظور مدیریت هوشمند ترافیک در شیراز کاری در حال انجام است که در کشور کم نظیر بوده، به این ترتیب که از طریق تابلوی پیام متغیر و دوربین نظارت تصویری، اطلاعات ترافیکی و مسدود بودن مسیرها قبل از ورود به یک مسیر به اطلاع خودروها رسانده می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ابراز داشت: 19 دوربین کنترل هوشمند ترافیک خریداری شده و تا پایان سال تمام زیرگذرهای شیراز به دوربین و تابلوی پیام متغیر تجهیز می‌شوند.

وی اضافه کرد: پنج خط اتوبوس تندرو و دو خط اتوبوس «بی آر تی» در شیراز مطالعه شده و مسیرهای آن مشخص است.

به گفته این مسئول، از شهرک گلستان تا فلکه نمازی و میدان احسان تا باسکول نادر مسیر اجرای دو خط «بی آر تی» است.

قلعه‌دار متذکر شد: مطالعات طرح اجرایی این پنج خط اتوبوس تندرو به اتمام رسیده و مصالح لازم، نرده جداسازی ترافیک عبوری از اتوبوس و همچنین ایستگاه‌های اتوبوس خریداری شده و آمادگی کامل داریم که به محض تصویب در شورای ترافیک این استان آن را اجرا کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو اذعان داشت: سیستم بلوتوث سنتر در پایانه‌های اتوبوسرانی فعال است و اطلاعات لازم را به شهروندان منتقل می‌کند.

وی گفت: سیستم «اس ام اس سنتر» نیز تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود که از طریق پیامک بتوان مسیر اتوبوس‌ها، زمان رسیدن آنها و امکان سفر به یک نقطه از طریق نزدیک‌ترین سرویس موجود را بررسی کرد.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول