اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان:

نبود پارکینگ از مشکلات شهر زنجان است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: نبود پارکینگ از مشکلات شهر زنجان است.

نبود پارکینگ از مشکلات شهر زنجان است

مقصود شمس‌آذر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: گره‌های ترافیکی در ساعات مختلف در شهر زنجان متفاوت است و در ساعاتی از جمله روزهای تعطیل و به هنگام غروب آفتاب گره‌های ترافیکی بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه خیابان دروازه رشت به سمت کوچه‌مشکی کشش لازم را ندارد، افزود: این مسیر به دلیل فقدان خیابان‌های موازی همواره دارای گره ترافیکی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان از ایجاد گره ترافیکی در میدان دانشسرا خبر داد و گفت: به هنگام تعطیلی مدارس در ساعات میانی ظهر و عصر به شلوغی این خیابان اضافه می‌شود.

وی از ایجاد گره ترافیکی در میدان ارتش به هنگام صبح و غروب آفتاب خبر داد و گفت: در میدان روزبه نیز با چنین مشکلاتی مواجه هستیم.

*استفاده از خودروهای عمومی برای کاهش ترافیک

شمس‌آذر بر ضرورت استفاده مردم از خودروهای عمومی برای کاهش بار ترافیک تاکید کرد و افزود: نبود تقاطع‌های غیرهمسطح از دیگر مشکلات خیابان‌های زنجان است.

وی با اشاره به وجود خیابان‌های عرضی در سطح شهر افزود: کمبود خیابان‌های شمال به جنوب به ایجاد گره‌های ترافیکی کمک می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان نبود پارکینگ را از دیگر مشکلات شهر زنجان عنوان کرد و گفت: با احداث پارکینگ‌های طبقاتی بسیاری از مشکلات ترافیکی سطح شهر کاهش می‌یابد.

وی تمرکز مراکز تفریحی و درمانی را در مرکز شهر زنجان از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: مردم برای انجام امور جاری خود باید همواره در مرکز شهر تردد کنند.

*تمرکززدایی مراکز درمانی و تفریحی زنجان

شمس‌آذر بر ضرورت تمرکززدایی مراکز درمانی و تفریحی تاکید کرد و یادآور شد: با توزیع عادلانه امکانات و مراکز درمانی و تفریحی بسیاری از گره‌های ترافیکی سطح شهر به ویژه مرکز حل می‌شود.

وی با بیان اینکه تمرکززدایی هزینه‌های مردم را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: با توجه جدی به این مسئله نظارت و کنترل بر ترافیک تسهیل می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اینکه ضروری است مدیریت شهر به نحو مطلوبی در حوزه ترافیک انجام شود، تصریح کرد: الکترونیکی و هوشمند کردن تقاطع‌ها راه‌حل مناسبی برای کاهش بار ترافیک در شهر زنجان است.

وی بر ضرورت توجه رسانه‌ها به امر ترافیک تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه‌های مختلف میزان گره‌های ترافیکی را کاهش دهند.

شمس‌آذر با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری باید برنامه زمانبندی مشخصی برای حل گره‌های ترافیکی داشته باشند، افزود:‌ سیاستگذاری در زمینه ترافیک بر عهده این دو نهاد است.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان از همه ظرفیت پرسنلی خود برای کاهش گره‌های ترافیکی استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: ضروری است در این زمینه ارگان‌های ذیربط نیز همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه افزایش نیروهای راهنمایی و رانندگی نمی‌تواند مشکلات ترافیکی شهر زنجان را حل کند، افزود: این امر نیازمند برنامه‌ریزی مناسب میان‌مدت و کوتاه‌مدت است.

انتهای پیام/73003/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول