اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی شهرداری سنندج خبر داد

احداث پارکینگ 5 طبقه در سنندج/ پیشرفت 50 درصدی تونل انقلاب

خبرگزاری فارس: معاون فنی شهرداری سنندج با اشاره به انجام پروژه‌های مطالعاتی، از آغاز ساخت پارکینگ طبقاتی با گنجایش 420 دستگاه خودرو در سنندج خبر داد.

احداث پارکینگ 5 طبقه در سنندج/ پیشرفت 50 درصدی تونل انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدصدیق فتحی در جمع رسانه‌های گروهی در محل شهرداری سنندج با بیان اینکه ساخت پارکینگ طبقاتی از سال 92 کلید می‌خورد، مساحت این مکان را  10 هزار مترمربع، به شکل 5 طبقه و در خیابان نمکی شهرستان سنندج اعلام کرد.

وی در خصوص دیگر طرح‌های مطالعاتی شهرداری در این خصوص از مطالعات به منظور ساخت شهربازی سرپوشیده در زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع و در سه طبقه خبر داد.

معاون فنی شهرداری سنندج تعداد کل پروژه‌های شهرداری در حوزه معاونت فنی را 37 مورد و تعداد پیمانکاران را نیز همین رقم اعلام کرد و افزود: برای اجرای این طرح‌ها 43 میلیارد و 250 میلیون تومان پیش‌بینی شده و تاکنون 33 میلیارد و 500 میلیون از این مبلغ هزینه شده است.

فتحی 24 میلیارد و 270 میلیون تومان اعتبار تأمین شده طرح‌ها را از محل منابع استانی و سفر ریاست جمهوری ذکر کرد و گفت: 8 میلیارد و 950 میلیون تومان مابقی نیز از منابع داخلی کسب شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های تعریف شده در زمینه روان‌سازی ترافیک و کاهش زمان سفر در شهرستان سنندج اظهار کرد: نخستین طرح در این باره بلوار تامین اجتماعی در 2 فاز و با صرف هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه بوده است که 600 میلیون تومان این رقم از محل اعتبارات داخلی تامین شده و 80 درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون فنی شهرداری سنندج همچنین اجرای پروژه تونل انقلاب با اتصال خیابان انقلاب به میدان نبوت را دستاورد بزرگ شهرداری دانست و افزود: این طرح هم از نظر اجرا و هم از لحاظ طراحی با توجه به سه مسئله مهم وجود بافت فرسوده، سربار کم، و جنس خاک متغییر نیاز به تخصص‌های ویژه داشت.

فتحی با بیان اینکه تونل انقلاب 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است خاطرنشان کرد: تاکنون 40 میلیارد برای این طرح هزینه شده و برای اتمام آن 3 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی همچنین اعتبار صرف شده برای پروژه بلوار پاسداران تا جهاد شهرستان سنندج را 3 میلیارد و 500 میلیون تومان و اعتبار مورد نیاز آن را یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این طرح 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته این مسئول، کار احداث ساختمان شورای اسلامی در 6 طبقه و در زمینی به مساحت 2 هزار و 400 مترمربع تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون فنی شهرداری سنندج اتمام طرح‌های قبلی پیش از آغاز پروژه‌های جدید، استفاده از روش جدید به جای روش‌های سنتی در پروژه‌های عمرانی، استفاده از خدمات آزمایشگاهی برای کنترل کیفیت پروژه‌ها، ایجاد تعامل با دستگاه‌های خدمت رسان، شفاف سازی در برگزاری مناقصات، و استفاده از مصالح بومی و محلی استان کردستان را راهبردهای حوزه معاونت فنی شهرداری سنندج اعلام کرد.

فتحی در پایان با تأکید بر اینکه قصد بزرگ کردن کارهای انجام شده در میان نیست کسب موفقیت‌های عمرانی در این سازمان را حاصل تلاش تمام دست‌اندرکاران این مجموعه عنوان کرد.

در ادامه این جلسه معاون سازمان زیباسازی شهرداری سنندج با یادآوری آغاز به کار این سازمان از ابتدای سال 92 گفت: به منظور ساماندهی تبلیغات محیطی سنندج تاکنون 130 سازه نصب شده و تا پایان سال 20 سازه دیگر به این مجموعه اضافه می‌شود.

وی برنامه‌ریزی برای ساماندهی تبلیغات انتخابات‌ها، گرافیک شهری، و طراحی تابلو معابر کوچه‌ها را دیگر برنامه‌های سازمان زیبا سازی شهرداری سنندج عنوان کرد.

انتهای پیام/79012/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول