اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان:

پارکینگ‎های عمومی گرگان برای استفاده مردم کافی نیست

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: تامین پارکینگ‎های عمومی برای مردم کافی نبوده و موجب شده تا موضوع حمل با جرثقیل با سرزنش‎ها و نارضایتی از جانب شهروندان مواجه شود.

پارکینگ‎های عمومی گرگان برای استفاده مردم کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ عبدالرضا چراغعلی صبح امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: در واقع چون شرایط و بستر کار به جهت تامین سرانه‌های عمومی کافی نیست مشکلات از این دست به وجود می‌آید.

اکثر مکان‎های مورد نیاز مردم پارک ممنوع هستند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: اکثر مکان‎هایی که مردم در شرایط مهم و حساس به آن نیاز دارند همانند مطب پزشک، مکان‎های خرید، داروخانه‎ها، ادارات و بانک‎ها در خیابان‎هایی قرار دارند که طبق تشخیص شورای ترافیک از ممنوعیت پارک و حمل با جرثقیل برخوردار هستند.

وی افزود: این ممنوعیت نیز با توجه به فضای ناکافی برای پارک خودرو و تردد خودروهای دیگر مدنظر قرار گرفته و در صورتی که خودرو پارک شود توسط جرثقیل به پارکینگ منتقل می‎شود.

مردم از موضوع حمل خودرو با جرثقیل گله‎مند هستند

چراغعلی بیان کرد: این تدابیر در حال حاضر شرایطی را ایجاد کرده که موجبات گله‎مندی برخی از شهروندان را موجب شده است که یک امر طبیعی و انکارناپذیر است.

وی گفت: برای مثال شخصی که مادر بیماری دارد و نیاز است او را فوراً به مطب پزشک یا یکی از کلینیک‎هایی که در خیابان ولیعصر(عج) وجود دارد برساند مسئله ممنوعیت پارک در خیابان ولیعصر و استرس و نگرانی حمل به جرثقیل مشکل او را دوچندان می‎کند.

تامین پارکینگ‎های عمومی برای مردم کافی نیست

عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری نیز در این راستا سعی کرده شرایطی را برای رفاه حال شهروندان فراهم کند ولی این شرایط به هیچ عنوان کافی نیست.

وی اذعان داشت: در واقع تامین پارکینگ‎های عمومی برای مردم کافی نبوده و موجب شده تا موضوع حمل با جرثقیل با سرزنش‎ها و ناملایمتی‎هایی از جانب شهروندان مواجه شود.

احداث پارکینگ‎های عمومی در هر محله از برنامه‎ها است

چراغعلی در خصوص برنامه‎های شورا در این راستا گفت: در افق 20 ساله شهر گرگان پیش‎بینی‎هایی دیده شده که وجود یک پارکینگ عمومی در هر محله از این افق و از برنامه‎های پیش‎رو است.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‎ها احداث پارکینگ‎های عمومی در بافت قدیم است که در برخی از نقاط در حال استفاده بوده و در بعضی از محلات نیز این امر در حال پیگیری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان متذکر شد: تمام مجتمع‎هایی که اخیراً مجوز گرفته و در آینده مجوز می‎گیرند مکلف هستند که پارکینگ آنها پارکینگ عمومی باشد و به شهروندان خدمات بدهد.

وی اعلام کرد: برای مثال ساختمان روبروی مجتمع ایرانشهر، مجتمع کاپری، برج سرمایه، از جمله ساختمان‌هایی هستند که پارکینگ آنها به صورت عمومی است و تمام مردم عزیز می‎توانند از آنها استفاده کنند.

چراغعلی تاکید کرد: این نکته هم قابل توجه است که استفاده از این پارکینگ‎ها تعرفه استفاده دارد که این تعرفه نیز باید به تایید شورای اسلامی شهر گرگان باشد.

این مسئول بیان کرد: در صورتی که از استفاده عمومی این پارکینگ‎ها جلوگیری شود، این امر پیگرد قانونی دارد.

بهتر است پارک خطی جایگزین حمل با جرثقیل شود

چراغعلی خاطرنشان کرد: بهتر است این حمل با جرثقیل به غیر از خیابان‎های ضروری و برخی مکان‎هایی که الزام امنیتی و انتظامی دارند به صورت پارک خطی یا پارکومتر استفاده شود.

پارکومتر یک تجربه موفق در دنیاست

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: موضوع پارکومتر یک تجربه موفق در دنیاست که به نفع خود مردم و حتی کسبه‎ای است که در آن خیابان به کسب و کار می‎پردازند.

وی ادامه داد: یکی از فواید این طرح این است که برای مثال در خیابان امام خمینی(ره) شهر گرگان، کسبه‎ای خودرو خود را در ساعت اولیه پارک نکند و در انتهای روز و بعضاً در ساعات شامگاهی خودرو خود را بردارد و از آن محل خارج شود.

وی تاکید کرد: چنین شخصی می‎تواند با استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل شهری به محل کسب خود برود و لزومی به استفاده از خودرو شخصی و پارک خودرو به مدت طولانی را در آن محل ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: زیرا از آن محل پارک چندین شهروند در مدت زمان مختلف از روز می‎توانند استفاده کنند که این امر به نوعی به نفع خود کسبه است.

وی بیان کرد: این طرح نیز به طور طبیعی موافقان و مخالفانی داشته اما عامه مردم از این طرح راضی هستند.

انتهای پیام/2307/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول