اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول زکات کمیته امداد بافت:

اسفند ماه بهترین زمان برای پرداخت زکات است

خبرگزاری فارس: مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بافت گفت: اسفند ماه بهترین فرصت برای پرداخت زکات به مستضعفان است و در این وضعیتی که ما تحریم هستیم و گرانی بیشتر شده است، نباید از فقرا بی‌خبر باشیم.

اسفند ماه بهترین زمان برای پرداخت زکات است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام محمد ابراهیم‌پور ظهر امروز پس از اقامه نماز جمعه در جمع نمازگزاران بافت اظهار داشت: زکات برای مسلمانان بسیار مهم است و خداوند در قرآن آن را در کنار نماز به کار برده است.

وی افزود: کلمه زکات 32 مرتبه در قرآن کریم آمده است که 27 بار در کنار کلمه نماز به کار برده شده است و این نشان از اهمیت زکات در کنار نماز دارد.

ابراهیم‌پور تصریح کرد: اکنون نزدیک عید نوروز است و طبق رسوم باید لباس نو خرید، این ایام بهترین فرصت برای دادن زکات به مستضعفان است و در این وضعیتی که ما تحریم هستیم و گرانی بیشتر شده است، نباید از فقرا بی‌خبر باشیم، کسانی وجود دارند و زندگی می‌کنند که حتی ملزومات زندگی‌شان را نمی‌توانند، فراهم‌ کنند.

وی ابراز داشت: زکات را نیاز نیست به سازمانی و مکان ویژه‌ای دهید، زکات را از اقوام، آشنایان و همسایگان بی‌بضاعت شروع کنید، خدا نمی‌گذارد، چیزی از زکات‌دهنده کم شود و به‌زودی به او داده می‌شود.

ابراهیم‌پور عنوان کرد: مالی که خمس و زکات آن داده نشود، حلال نیست، برخی می‌گویند ما که نان حلال می‌خوریم، پس چرا فرزندانمان نمازخوان نیستند، باید گفت که دزدی فقط از دیوار مردم بالا رفتن نیست، هر مالی با خمس و زکات پاک می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمینه زکات در سه مقطع ابتدایی مسابقات خط و ناشی در مقطع راهنمایی مسابقه روزنامه‌دیواری و در مقطع متوسطه مسابقه مقاله‌نویسی را با محوریت زکات داشتیم که در این مسابقات 300 نفر شرکت کردند و 32 نفر از آنها مقام آوردند و به آنها جوایزی داده می‌شود.

ابراهیم‌پور بیان داشت: تصمیم داریم از این دست مسابقات را در مدارس بیشتر کنیم تا دانش‌آموزان از ابتدا با این موضوع آشنا شوند.

انتهای پیام/80024/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول