اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه شهرکرد:

ثبات و نظم کشور مرهون ولی‎فقیه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرکرد گفت: نظم و ثبات کشور مرهون وجود مقام معظم رهبری و رهنمودهای کارگشای ایشان است.

ثبات و نظم کشور مرهون ولی‎فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار داشت: تقوا و پرهیزکاری یکی از مهم‎ترین اموری است که انسان‌های مومن باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و همواره با کارهای نیک تقوای خود را تقویت کنند.

مدیر حوزه علمیه شهرکرد ادامه داد: تقوا و پرهیزکاری بهترین ابزار و وسیله‌ای که به واسطه آن می‌توان از دام گناهان در امان ماند و به مقام قرب الهی دست پیدا کرد.

فاطمی در ادامه با تسلیت وفات حضرت معصومه(س)، تصریح کرد: به برکت وجود این بانوی گرامی، قم به یکی از مراکز بزرگ دینی جهان اسلام تبدیل شده است.

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه سرنوشت ایران اسلامی با اسلام و مذهب شیعه پیوند خورده است، گفت: شهید مرتضی مطهری در کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام این موضوع را به خوبی تشریح کرده است.

فاطمی بر ضرورت اجرای هرچه بهتر احکام و تعالیم مذهب شیعه در کشور تاکید کرد و افزود: امروز ایران اسلامی افتخار آن را دارد که زیر پرچم اسلام و مذهب شیعه قرار گرفته و برهمین اساس ضروری است تا قدر این نعمت الهی را دانست و در اجرای هرچه بهتر احکام این دین مبین اهتمام ویژه‌ای به کار گرفت.

وی با اشاره به تمدن کهن ایران، اظهار داشت: این تمدن کهن باید سبب شود تا ما بصیرت و جهان‌بینی خود را ارتقا دهیم و در مقابل حق و حقیقت تواضع کرده و غرور نداشته باشیم.

فاطمی به نزدیک شدن ایام عید نوروز اشاره کرد و گفت: باید در برپایی مراسم شادی و اعیاد، انضباط اخلاقی و اسلامی خود را رعایت کرده چراکه در غیر اینصورت مورد قهر خدا قرار می‌گیریم.

امام جمعه موقت شهرکرد در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت مقام خواجه نصیرالدین طوسی، افزود: این فیلسوف بزرگ اسلامی خدمات بسیاری به این مرز و بوم کرده و آثار بسیاری از خود به جای گذاشته است.

فاطمی بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی مسئولان تاکید و تصریح کرد: اگر بحث و تبادل نظری بین مسئولان وجود دارد باید در چارچوب معین و قانونی مطرح شده و منجر به هرج و مرج در کشور نشود.

وی ادامه داد: با وحدت و همراهی دست به دست هم می‎دهیم تا مشکلات و مسائل اقتصادی و معیشتی کشور را برطرف کنیم.

فاطمی، ولایت فقیه را رکن اساسی نظام دانست و گفت: اگر جایگاه رهبری وجود نداشت کشور نظم و ثبات خود را از دست می‎داد و اوضاع نابسامان می‌شد.

امام جمعه موقت شهرکرد خاطرنشان کرد: برهمین اساس باید این جایگاه را در کشور غنیمت شمرده و با ولایت‌مداری خود این جایگاه را بیش از پیش تقویت کنیم.

انتهای پیام/68004/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول