اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران:

ائمه جمعه‌ای که از امام و رهبری حکم دارند نماینده ولی‌فقیه هستند

خبرگزاری فارس: مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران در ارتباط با عنوان نمایندگی ولی‌فقیه گفت: تنها ائمه جمعه‌ای که حکم از امام و یا رهبر معظم انقلاب دارند، نماینده ولی‌فقیه هستند.

ائمه جمعه‌ای که از امام و رهبری حکم دارند نماینده ولی‌فقیه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صالح یاسینی ساعاتی پیش با حضور در نخستین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های جنوب شرق استان تهران از رسانه‌های فعال این حوزه بازدید کرد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران در ارتباط با این‌که آیا تمام ائمه جمعه نماینده ولی فقیه هستند یا خیر، گفت: در ابتدای انقلاب تعداد ائمه جمعه محدود بود و تنها در مراکز استان‌ها و برخی شهرهای بزرگ نماز جمعه راه‌اندازی شد. یکی از این شهرها ورامین بود که در سال 58 نماز جمعه در آن برگزار شد. آن زمان امام خمینی (ره) حکم برای ائمه جمعه می‌زدند و طبق بررسی‌هایی که انجام می‌شد یک فرد که شایستگی و صلاحیت نمایندگی ولی‌فقیه را داشت با این عنوان معرفی می‌شد.

وی تصریح کرد: اما در حال حاضر 700 شهر در کشور نماز جمعه در آن‌ها اقامه می‌شود و بررسی صلاحیت افراد، گزینش ائمه جمعه، مصاحبه و رسیدگی به وضعیت آن‌ها نیاز به یک دبیرخانه داشت و در این راستا شورای سیاستگذاری ائمه جمعه شکل گرفت و در حکم تمام ائمه جمعه به صراحت می‌آید «شما از طرف مقام معظم رهبری به مدت سه سال به امامت جمعه منصوب می‌شوید» یعنی تمام این بزرگواران از طرف مقام معظم رهبری هستند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: تنها ائمه جمعه که به طور مستقیم از طرف رهبر معظم انقلاب یا امام راحل حکم دارند نماینده ولی فقیه هستند.

انتهای پیام/2462/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول