اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

سرپیچی از ولی فقیه جامعه را به تباهی می‌کشاند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: امروز مشکل جامعه ما این است که برخی افراد از دستورات ولی فقیه سرپیچی کرده و جلوتر از ایشان حرکت می‌کنند؛ این امور جامعه را به تباهی می‌کشاند.

سرپیچی از ولی فقیه جامعه را به تباهی می‌کشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی بعد از ظهر امروز در جمع گروهی از پرسنل سپاه پاسداران با بیان اینکه سعادت در زندگی تنها با عمل به فرامین الهی حاصل می‌شود اظهار کرد: مشکلاتی که در جوامع اسلامی دیده می‌شود به دلیل عمل نکردن به دستورات خداوند و ائمه اطهار(ع) است.

وی افزود: تمام شئون زندگی ما باید مشمول تبعیت از حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) شوند؛ خودسری و عمل بر اساس عقل ناقص بشری دلیل بسیاری از مشکلات هستند.

* برخی افراد پس از انجام اعمال به دنبال حکم شرعی آن هستند

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دین‌داری برخی افراد ناخالصی‌هایی دارد گفت: اشخاصی هستند که ابتدا بر اساس نظرات شخصی خود اقدام می‌کنند و پس از آن به دنبال حکم شرعی و دستور اسلام در آن مورد هستند.

وی ادامه داد: قرآن کریم همواره تاکید دارد که انسان‌ها نباید پس از سنجیدن نتیجه کار و نیز حکم الهی آن عمل دست به کار شوند.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر دنباله‌روی از اولیای الهی خاطرنشان کرد: امروز مشکل جامعه ما این است که برخی افراد از دستورات پیامبر، امام و ولی فقیه سرپیچی کرده و جلوتر از آنان حرکت می‌کنند؛ این امور جامعه را به تباهی می‌کشاند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ضروری‌ترین وظیفه امروز همه اقشار تبعیت از رهبری و مراجع تقلید است وگرنه مشکلات زیادی برای کشور به وجود می‌آید.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) وظیفه مردم را پس از خود معین فرمود و پس از آن حجت بر امت اسلام تمام شد، زیرا تکلیف پیامبر تذکر دستورات الهی بود و ایشان کار خود را به درستی انجام دادند.

* جلو افتادن از رهبری مشکلات زیادی به وجود می‌آورد

آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت تبعیت از رهبری نظام اسلامی در شرایط کنونی تاکید کرد و بیان داشت: جلو افتادن از رهبری مشکلات زیادی به وجود می‌آورد؛ تقوا و ترس از خداوند عامل مهمی در جلوگیری از این امر به شمار می‌رود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه عقوبت برخی گناهان در همین جهان نیز گریبان‌گیر انسان می‌شود گفت: سرکشی، مکر و حیله از جمله اموری هستند که در این دنیا نیز مشکلاتی را برای بشر به وجود می‌آورند.

انتهای پیام/78004/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول