اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش سرباز خاکی ولایت

سردار رجبی: محرومیت‌زدایی از اقدامات شاخص شهید قهاری در کردستان بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه کردستان گفت: یکی از رموز موفقیت سپاه در کردستان عملیات‌های نظامی علیه ضد انقلاب و محرومیت‌زدایی در منطقه بود که شهید قهاری نمونه بارز از فرماندهانی بود که این راهبرد را اجرایی کرد.

سردار رجبی: محرومیت‌زدایی از اقدامات شاخص شهید قهاری در کردستان بود

سردار محمدحسین رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: یکی از افتخارات من این است که در مدت سربازی برای نظام و اسلام در جوار شهدای زیادی از جمله سردار شهید سعید قهاری بودم.

وی افزود: تمام اخلاق خوبی که باید نیکان و خوبان داشته باشند، شهید قهاری دارا بود و از لحاظ خوش اخلاقی در بین مردم به ویژه مردم کردستان زبانزد عام و خاص بود.

فرمانده سپاه کردستان با بیان اینکه شهید قهاری از لحاظ مقید بودن به همه فرائض دینی و شرعیات سرآمد همگان بود، تصریح کرد: ایشان جزو نادرترین فرماندهانی بودند که در اکثر مأموریت‌های سخت، حضور داشت و آثار اقدامات و فعالیت‌هایش در منطقه محفوظ و ثبت و ضبط است.

وی بیان داشت: شهید قهاری علاقه‌مند به نظام و ولایت بود و خود را سرباز ولایت می‌دانست و بر اساس این علاقه‌مندی تمام مأموریت‌ها را با جدیت و پشتکار انجام می‌داد.

رجبی در ادامه سخنانش گفت: بسیاری از حرکات و سکنات و اعمال شهید قهاری در حدی بود که باید الگو قرار گیرد.

وی ادامه داد: کسانی که در کردستان کار کرده‌اند، می‌دانند که اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در کردستان نباید یک بعدی انجام شود بلکه باید ابعاد مختلف را در نظر گرفت.

فرمانده سپاه کردستان اضافه کرد: تنها پاک‌سازی منطقه از لوث وجود منافقان و ضد انقلاب کافی نبود بلکه ارائه انواع خدمات برای مردم منطقه اهمیت بسزایی داشت زیرا مردم این مناطق محروم بودند و در این راستا باید اقدامات تبلیغاتی و فرهنگی نیز در کنار پاک‌سازی مناطق صورت می‌گرفت تا زمینه را برای همراهی مردم فراهم کند.

وی یادآور شد: اجرای این راهبرد یکی از رموز موفقیت سپاه در کردستان در راستای پاک‌سازی و مبارزه با ضد انقلاب در این استان به شمار می‌رود.

رجبی ابراز داشت: شهید قهاری نمونه بارز از فرماندهانی بود که این راهبرد را اجرایی کرد و از اقدامات شاخص وی طراحی عملیات‌های نظامی علیه ضد انقلاب و محرومیت‌زدایی در استان کردستان بود.

وی افزود: مصداق موفقیت شهید قهاری و دیگر فرماندهان نتیجه بسیار خوبی است که در حال حاضر در کردستان حاصل شده و امنیت کامل و پایدار مردمی برقرار است و اکنون کردستان در ردیف استان‌های امن ما قرار دارد.

فرمانده سپاه کردستان تصریح کرد: از آثار و برکات وجودی شهداست که ما اکنون می‌توانیم در جامعه احساس امنیت کنیم و زندگی راحتی داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری یادواره‌ها و بزرگداشت شهدا اظهار کرد: آنچه ما در قالب یادواره‌ها و دیگر مراسم‌ها برای شهدا برگزار می‌کنیم در حد یاد و نام و شأن آنها نیست بلکه بر اساس توانمندی و مقدورات ما است.

رجبی بیان داشت: ما هر قدر بتوانیم محتوای یادواره‌ها و اینگونه برنامه‌ها را بیشتر و بهتر کنیم طبیعتاً این امر به وضعیت فرهنگی کشور غنا می‌بخشد و جوانان را بیمه می‌کند.

وی ادامه داد: با غنی کردن این برنامه‌ها و استفاده از آموزه‌های دین، شهادت و ایثارگری که رزمندگان ما مانند شهید قهاری عاملان و مجریان آن بودند می‌توان گفتمان قالب جامعه را فرهنگی و این آموزه‌ها را در جامعه نهادینه کرد.

فرمانده سپاه کردستان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: هرچه تلاش ما در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر باشد به همان اندازه نیز جامعه را از رفتن به سمت وضعیت ضد فرهنگی باز داشته‌ایم.

همایش «سرباز خاکی ولایت» بزرگداشت سردار شهید سعید قهاری سعید چهارشنبه دوم اسفند ماه در مجتمع فرهنگی ابن سینای همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89006/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول