اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تجارت تنکابن خبر داد

برگزاری نمایشگاه‌ بهاره در تنکابن

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تنکابن از برگزاری نمایشگاه‌ بهاره در تنکابن خبر داد.

برگزاری نمایشگاه‌ بهاره در تنکابن

علی رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان تنکابن اظهار کرد: با توجه به نزدیکی سال نو در دو بخش تنظیم بازار با برگزاری نمایشگاه بهاره و همچنین عرضه میوه، برنج و مواد پروتئینی قیمت مصوب فعالیت خود را آغاز کردیم.

وی افزود: در بخش دوم نیز با نظارت ویژه که توسط بازرسان و کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی صورت می‌گیرد تلاش خواهیم کرد تا مردم بتوانند اقلام مورد نیاز مصرفی خود برای این ایام را به بهترین نحوه ممکن تامین کنند.

رحیمی یادآور شد: کار ما در این ایام در دو بخش تنظیم بازار و نظارت بر نحوه توزیع و قیمت‌ها است که در بخش تنظیم بازار امسال نیز همانند ادوار گذشته برپایی نمایشگاه بهاره را از 18 تا 27 اسفند ماه جاری در مصلای شهید بهشتی با 100 غرفه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه انواع اقلام مورد نیاز شامل مواد غذایی پروتئینی، برنج و حبوبات، کنسرو و روغن و برخی لوازم مورد نیاز و مصرفی مردم را توسط عمده فروشان منطقه با قیمت 10تا 15 درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهیم کرد که این قیمت‌گذاری توسط کارشناسان اداره و اتحادیه‌های عرضه و تولید صورت گرفته است.

رئیس اداره صنعت‌، معدن و تجارت تنکابن در ادامه افزود: علاوه بر عرضه اقلام مورد نظر در نمایشگاه بهاره میوه ویژه شب عید یعنی سیب و پرتقال نیز با قیمت مصوب شورای کنترل بازار استان در این نمایشگاه و برخی از مناطق ویژه شهرها توزیع خواهیم کرد که سهم شهرستان‌ تنکابن 90 تن است.

وی با تاکید بر این نکته که نمایشگاه‌های عرضه مستقیم ویترینی کامل از اقلام مورد نیاز مردم از بازار هستند، افزود: تمام اقلام مورد نیاز عموم مردم و شهروندان به صورت یک‌جا در این نمایشگاه‌ها با نظارت دقیق عرضه می‌شوند که در آنها قیمت‌ها مشخص و پلمپ شده‌اند.

وی در بحث بخش دوم برنامه‌های نظارتی نیز اظهار داشت: در بخش اجرای طرح‌های نظارتی در کنار اجرای برنامه‌های بازرسی ویژه، ما طرح نظارتی ایام نوروزی را به مدت 40 روز از 15 اسفند جاری تا 25 فروردین به اجرا خواهیم گذاشت که در آن بازرسان و کارشناسان اداره و مجمع امور صنفی بخش‌های کالایی و خدماتی را مورد پایش و نظارت مستمر قرار می‌دهند که این برنامه در دو شیفت کاری از ساعت 8.5 صبح تا 18 عصر ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: شهروندان و گردشگران نیز در صورت بروز هر گونه تخلف در گرانفروشی و یا کم‌فروشی به صورت 24 ساعته می‌توانند مراتب شکایات خود را با تلفن 124 به این اداره منعکس کنند تا با معرفی واحد متخلف به تعزیرات برخورد قانونی با آن صورت گیرد.

رحیمی گفت: برای کمک به اقشار کم درآمد و همچنین تنظیم قیمت‌ها در بازار نیز ما برنامه‌ توزیع اقلام ارزان قیمت کالا با نرخ مصوب را داریم در مورد برنج برخی از کسبه و صنف علافی خوش‌نام و دارای پروانه کسب مشخص شده‌اند و تمامی کارهای لازم صورت پذیرفته و ما منتظر ورود برنج خارجی ارزان قیمت برای توزیع به مردم هستیم که به‌زودی پس از ورود کالا اعلام عمومی می‌شود.

وی همچنین افزود: با توجه به نوسانات قیمت‌ مرغ و افزایش آن طی ماه‌های اخیر نیز برای کمک به اقشار محروم مقدار قابل توجهی مرغ منجمد با نرخ مصوب برای شهرستان در نظر گرفته شده است که از دو هفته گذشته توزیع آن آغاز شده و ادامه دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تنکابن تصریح کرد: برای پیشگیری‌ از هرگونه سوء‌استفاده قبل از هرگونه پاسخگویی به بازرسان و کارشناسان به عنوان حق قانونی خود کسبه می‌توانند برای حصول اطمینان از آنها رؤیت کارت شناسایی را درخواست کنند زیرا ماموران و بازرسان دارای کارت شناسایی هستند و بعد از اطمینان از صحت آن به همکاری با ایشان بپردازند که این نظارت و بررسی بر اساس بررسی فاکتورهای صادره و کنترل دفاتر و همچنین نحوه درج اتیکت قیمت‌ها صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/86020/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول