اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

صدور 900 فقره احکام هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از صدور 900 فقره احکام هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه استان طی امسال خبر داد.

صدور 900 فقره احکام هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه در همدان

محمد صالحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان دارای هفت اداره و دفتر نمایندگی در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، کبودراهنگ، بهار و اسدآباد است، اظهار داشت: تعداد کارکنان این اداره کل 123 نفر رسمی، پیمانی و قراردادی است.

به گفته وی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان دارای سه معاونت توسعه منابع و پشتیبانی، معاونت بهره‌وری اقتصادی و معاونت فرهنگی و اجتماعی و دو اداره تحقیق و حقوقی ثبتی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، اداره امور موقوفات عام فاقد متولی یا مجهول‌التولیه، اداره امور بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اسلامی و تبلیغ و نشر فرهنگ و معارف اسلام را از جمله وظایف این سازمان برشمرد.

* همدان دارای 2 هزار و 251 موقوفه و 36 هزار و 900 رقبه است

وی با بیان اینکه استان همدان دارای 2 هزار و 251 موقوفه و 36 هزار و 900 رقبه است، تصریح کرد: این استان دارای 255 بقعه متبرکه، یک هزار و 861 مسجد و 295 تکیه و حسینیه است.

صالحی، روضه‌خوانی و تعزیه‌خوانی اباعبدالله الحسین(ع)، اطعام و کمک به مستمندان و فقرا، کمک هزینه دارو و درمان، کمک هزینه تحصیل و آموزش و کمک به حوزه‌های علمیه و طلاب علوم دینی را از جمله نیات شاخص موقوفات استان همدان عنوان کرد.

* ورود اطلاعات 33 هزار و 500 رقبه استان در سامانه اوقاف

وی با اشاره به عملکرد 9 ماهه سال 1391 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز گفت: در حوزه امور اوقافی، ورود اطلاعات 33 هزار و 500 رقبه در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه، ایجاد 50 وقف جدید به ارزش ریالی 30 میلیارد ریال در استان و نیز تجدید سند اجاره رقبات موقوفات به تعداد 7 هزار سند از جمله اقدامات شایان توجه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان، برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور 35 هزار نفر ثبت نام کننده، اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در استان و ثبت نام از 5 هزار و 650 نفر، برگزاری کار ویژه‌های آرامش بهاری، یاس نبوی، نشاط معنوی، ضیافت الهی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان و اعزام 100 نفر مُبلغ بومی و غیر بومی در سطح استان برای آشنایی مردم با احکام وقف و موقوفات را از جمله برنامه‌های اجرایی امسال در حوزه معاونت فرهنگی بیان کرد.

*اجرای عملیات عمرانی 25 بقعه متبرکه در استان

وی تصریح کرد: در حوزه بقاع متبرکه نیز امسال عملیات عمرانی(تعمیر،مرمت و تکمیل و احداث بقاع) 36 بقعه به متراژ 10 هزار متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر 15 میلیارد ریال از محل کمک های مردمی و نذورات جمع‌آوری شده در بقاع، تخریب و بازسازی 25 بقعه متبرکه با پیشرفت تقریبی بیش از 50 درصد با محوریت کمک‌های مردمی، ایجاد جاده دسترسی به امامزاده، چهار بقعه و به مسافت 17 کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیون ریال ساخت ضریح جدید امامزادگان و چهار ضریح با هزینه‌ای بالغ بر 610 میلیون ریال نیز اجرایی شده است.

صالحی در پایان سخنانش گفت: صدور 900 فقره احکام هیئت امناء مساجد و بقاع متبرکه استان طی امسال به انجام رسیده است.

انتهای پیام/89004/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول