اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 29 اسفندماه امسال صورت می‌گیرد

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با ایام نوروز طرح آرامش بهاری از 29 اسفند در 16 بقعه متبرکه و امامزاده استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری

حجت‎الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این طرح از تاریخ 29 اسفندماه جاری در بقاع متبرکه و بارگاه امامزادگان این استان اجرا می‎شود.

وی برگزاری برنامه‌های خیمه‌های معرفت را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت ایام نوروز خبر داد و افزود: این طرح بارگاه امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون، حمزه علی، بابا پیراحمد، محمدعلی منجرمویی و میرحیدر شاه برگزار می‎شود.

طباطبایی با بیان اینکه اکثر امامزاده‌های استان در مناطق سیاحتی واقع شده‎اند تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن بیشتر امامزادگان استان در مناطق سیاحتی، مسئولان فرهنگی، برنامه‌ریز و گردشگری استان می‌توانند با اجرای طرح‌های مناسب فرهنگی و تفریحی در این مکان‌های مقدس برای ارتقا فرهنگ جامعه گامی اساسی بردارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال زائرپذیری امامزاده‌ها نسبت به سال‌های گذشته بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح مودت در استان خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح خیرین و دوستداران اهل بیت(ع) بقاع متبرکه را احیا می‌کنند به طوری که در سال گذشته بیش از 2 میلیارد تومان از طریق اجرای طرح مودت در امامزادگان استان هزینه شد.

طباطبایی تأکید کرد: امامزادگان و ائمه اطهار(ع) پایگاه فرهنگی نقاطی هستند که در آن واقع شده‌اند که اجرای برنامه‌های فرهنگی هدفمند و تاثیرگذار و مناسب با شرایط روز جامع و جوانان در این اماکن، سلامت فکر و روح و فرهنگ افراد جامعه را تحت تاثیر بسیار قرار خواهد داد.

وی افزود: امامزاده‌ها در تعالی و ارتقای اخلاق اسلامی و انسانی و آرامش بخشی اجتماعی تاثیر بسزایی دارند و هر جا امامزاده‌ای وجود دارد، مردم آنجا از معنویت و اعتقاد و آرامش روانی بیشتری برخوردارند.

این مسئول با اشاره به عدم بکارگیری و استفاده از کارکرد آموزشی بقاع اضافه کرد: بقاع متبرکه با ظرفیت‌های مکانی بسیار ممتاز بهترین مکان برای آموزش‌های قرآن و عترت و ترویج آموزه های دینی و اسلامی هستند.

انتهای پیام/68001/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول