اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی شهرستان بهار خبر داد

بینایی‌سنجی 3 هزار و 400 نفر در شهرستان بهار

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی شهرستان بهار گفت: تاکنون در شهرستان بهار تعداد سه هزار و 400 نفر از کودکان بین سه تا شش سال در سطح شهرستان تست بینایی‌سنجی را انجام دادند.

بینایی‌سنجی 3 هزار و 400 نفر در شهرستان بهار

فریدالدین حجت‌الاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در سال جاری بیش از سه هزار و 400 نفر بینایی‌سنجی انجام شده است، اظهار داشت: در شهرستان بهار تعداد چهار هزار و 800 نفر کودک بین سه تا شش سال داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تست بینایی‌سنجی در شهرستان بهار توسط یک گروه بخش خصوصی انجام می‌شود که دستگاه بینایی‌سنجی را بهزیستی شهرستان در اختیار آنها قرار داده است.

رئیس بهزیستی شهرستان بهار در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان بهار یکی از شهرستان‌های فعال استان در عرصه بینایی‌سنجی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نمی‌توان به صورت صددرصد به هدف مورد نظر جامعه رسید، بنابراین امکان تحقق تمام چهار هزار و 800 نفر کودک نیازمند بینایی‌سنجی تا پایان سال غیرممکن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کمپ‌های فعال ترک اعتیاد در شهرستان بهار اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر سه کمپ ترک اعتیاد در شهرستان فعالیت می‌کند که فقط یک مورد از بهزیستی مجوز فعالیت را اخذ کرده و بقیه غیرمجاز هستند.

حجت‌الاسلامی اضافه کرد: مرکز ترک اعتیاد مجوزدار در هر دوره ظرفیت پذیرش 30 نفر را دارد و بهزیستی با توجه به اعتبارات اختصاص یافته به این مرکز و افراد با توان مالی کمتر، مساعدت می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه یک مرکز دیگری با عنوان مرکز بیماران خودمعرف داریم، عنوان کرد: در راستای رهایی و درمان بیماران و ترک اعتیاد آنها با اعتبارات اختصاص یافته مبالغی را به عنوان مساعدت در نظر می‌گیریم که درمان در این مرکز براساس متادون‌تراپی است.

رئیس بهزیستی شهرستان بهار ادامه داد: در خصوص فعالیت مراکز غیرقانونی چندین بار بازدید به عمل آمده و از آن جایی که نمی‌توانند، استانداردهای لازم را کسب کنند، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که پرونده این مراکز به مراجع قضایی معرفی شود.

وی در ادامه به جایگزینی مواد صنعتی به جای مواد مخدر سنتی اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر نوع مواد مصرفی از سنتی به مواد مخدر شیمیایی تغییر پیدا کرده و گرایش به سمت مواد شیمایی در بین معتادان همه‌گیر شده است.

حجت‌الاسلامی اضافه کرد: با توجه به خطرات ناشی از مصرف کراک و آگاهی معتادین از عواقب بعدی کراک در بدن آنها، مصرف این مواد در شهرستان به صفر رسیده که البته یکی دیگر از عوامل کاهش مصرف کراک مربوط به عدم واردات آن است.

وی بیان داشت: در شهرستان بهار، مواد مخدر شیشه و نخ در بین معتادان بالاترین رقم مصرف را دارد و در گروه سنی زیر 50 سال مصرف مواد شیمیایی رواج دارد و در سن بالاتر همچنان مواد افیونی و سنتی استعمال می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان بهار در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان بهار در مراکز ترک اعتیاد افراد کمتر از 30 سال وجود ندارند، اذعان داشت: در سال‌های اخیر سن اعتیاد کاهش یافته و این زنگ خطری برای خانواده‌ها است که باید بیشتر مراقب فرزندان خود در جامعه باشند.

به گفته وی، از آنجایی که اکثر پاک‌شدگان از اعتیاد، فاقد مهارت و تخصص لازم برای شغل هستند با معرفی بهزیستی به مراکز فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت‌آموزی توانمند می‌شوند و به عنوان فردی سالم وارد جامعه و بازار کار می‌شوند.

حجت‌الاسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به محدودیت‌های مالی نتوانستیم در راستای حمایت شغلی افراد پاک شده اقدام مؤثری انجام دهیم، اما برای سال آینده برنامه‌هایی را داریم.

وی در ادامه به عملکرد واحد پیشگیری بهزیستی شهرستان در راستای مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزش پیشگیری از اعتیاد در شهرهای بهار، لالجین و مهاجران و توزیع 22 هزار برگ بروشور با هدف آموزش راه‌های پیشگیری از اعتیاد در بین جامعه هدف از برنامه‌های انجام شده سال جاری است.

رئیس بهزیستی شهرستان بهار متذکر شد: در سال جاری طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد سه هزار نفر در سطح شهرستان و برگزاری 14 جلسه آموزش خانواده در سطح شهرستان با آموزش 900 نفر از بانوان شهرستان انجام شده است.

وی به دیگر اقدامات بهزیستی شهرستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: سه دوره کلاس‌های مهارت های زندگی برای 550 نفر از بانوان و جوانان شهرستان بهار برگزار شد. 

انتهای پیام/89019/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول