اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس بهزیستی شهرستان بهار خبر داد

بهره‌مندی 1700 معلول از خدمات بهزیستی بهار

خبرگزاری فارس: رییس بهزیستی شهرستان بهار گفت: تعداد یک هزار و 700 نفر معلول زیرپوشش خدمات بهزیستی شهرستان بهار قرار دارند.

بهره‌مندی 1700 معلول از خدمات بهزیستی بهار

فریدالدین حجت‌الاسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه 570 نفر از معلولان زیرپوشش بهزیستی شهرستان مستمری‌بگیر هستند، اظهار داشت: تعداد یک هزار و 130 نفر باقیمانده هم از خدمات غیرمستقیم استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون اعتباری بالغ بر 242 میلیون تومان به مستمری‌بگیران مستمری پرداخت شده است.

رییس بهزیستی شهرستان بهار در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری اعتباری بالغ بر 192 میلیون تومان کمک هزینه نگهداری به 499 نفر پرداخت شده است، افزود: پرداخت مبلغ 17 میلیون تومان بن خرید کالا به 416 نفر، مبلغ 44 میلیون تومان به 18 نفر از معلولان برای تأمین مسکن، تهیه لوازم ضروری منزل برای 51 نفر با اعتباری بالغ بر 15 میلیون تومان از خدمات ارائه شده بهزیستی شهرستان در سال جاری است.

وی در ادامه با بیان اینکه یک هزار و 700 نفر معلول زیرپوشش بهزیستی شهرستان بهار همه دارای کارت سلامت هستند بیان داشت: اکثر بیمه‌شدگان زیرپوشش بهزیستی در شهرستان از خدمات بیمه تکمیلی نیز استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلامی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته 112 درصد از تعهدات اشتغال افراد زیر پوشش بهزیستی شهرستان محقق شد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعهد شهرستان برای ایجاد اشتغال 51 نفر بود که تعداد 53 نفر در شهرستان موفق به ایجاد شغل شدند.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به اینکه شهرستان در ایجاد اشتغال عملکرد مناسبی داشته توقع افزایش یافته است.

رئیس بهزیستی شهرستان بهار ادامه داد: 170 نفر تعهد ایجاد اشتغال بهزیستی شهرستان بهار بوده که اکثر افراد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند و امیدورایم تا پایان سال جاری به تعهدات خود در این زمینه عمل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای افراد زیرپوشش بهزیستی بیشتر در مشاغل خانگی و خوداشتغالی است، اظهار داشت: با توجه به شرایط منطقه در رشته‌های دامداری، تعمیر وسایل و لوازم خانگی، تعمیر ماشین‌آلات، زنبورداری، شیلات، بافت فرش که با گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای و دریافت مدرک پایان دوره به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

حجت‌الاسلامی ادامه داد: طبق قرارداد بین بهزیستی و سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در مراکز فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه توانبخشی 27 نفر و در حوزه اجتماعی 28 نفر که در مجموع 55 نفر با هزینه بهزیستی شهرستان در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی در دانشگاه‌های شهرستان مشغول تحصیل هستند.

رئیس بهزیستی شهرستان بهار ادامه داد: در سال جاری تاکنون اعتباری بالغ بر 18 میلیون تومان برای هزینه تحصیلی دانشجویان زیر پوشش شهرستان پرداخت شده است.

وی در پایان گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات مددجویان را در بهزیستی حل کند و به کمک همه مسئولان و مردم، خیرین و رسانه‌ها نیاز داریم و در آستانه سال نو برای ارائه خدمات بهتر و سبد کالایی کمک دسته جمعی نیاز است.

انتهای پیام/89019/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول