اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی فارس:

لیست عیدانه بهزیستی فارس، در حال تکمیل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: در بانک اطلاعات بهزیستی گروهی از جامعه هدف این نهاد فهرست شده که در حال تکمیل آن هستیم.

لیست عیدانه بهزیستی فارس، در حال تکمیل است

عبدالحمید کشاورز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در صورت نیاز برای دریافت عیدانه این فهرست به مسئولان مربوطه ارائه می‌شود.

وی افزود: در مجموعه اداره کل بهزیستی بانک اطلاعاتی از گروه‌های هدف شامل معلولان و آسیب‌دیدگان اجتماعی وجود دارد.

کشاورز اضافه کرد: کسانی که از خدمات بهزیستی مستمر یا غیرمستمر استفاده می‌کنند و افرادی که تقاضا داده‌اند اما به دلیل تنگنای مالی امکان زیر پوشش بودن آن ها نبوده در بانک اطلاعاتی بهزیستی ثبت می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بهزیستی فارس بانک اطلاعاتی خود را با همین اطلاعات مبنی بر کسانی که به نوعی به بهزیستی مراجعه کرده‌اند، پر می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس تصریح کرد: این بانک اطلاعات کل افراد نیازمند نیست، بسیاری افراد دچار معلولیت هستند که خود را به بهزیستی معرفی نکرده‌اند یا افراد دیگری که با خدمات این نهاد آشنایی ندارند.

کشاورز خاطرنشان کرد: همان‌طور که پیش از این در رسانه‌ها اعلام شده 86 هزار معلول در بانک اطلاعاتی فارس زیر پوشش بهزیستی است و با احتساب زنان سرپرست خانوار و افراد آسیب دیده در مجموع جمعیتی حدود 140 هزار نفر را شامل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مناطق روستایی برای شناسایی معلولان توسط شوراهای اسلامی اقدام‌هایی انجام و شورای توان بخشی روستاها راه‌اندازی شد تا اطلاعات مربوط به نیازمندان به ویژه معلولان به ثبت برسد.

آورده متقاضی تسهیلات مسکن سنگین است

این مسئول در ادامه ابراز داشت: بسیاری از گروه‌های هدف بهزیستی فاقد مسکن هستند چرا که با وجود امکانی که در این زمینه فراهم شده تامین سهم آورده برای خانواده نیازمند مشکل است و خیران باید در تامین آورده کمک کنند.

کشاورز همچنین گفت: بیش از 60 درصد درآمد هر خانواده برای اجاره مسکن هزینه می‌شود.

به گفته وی، مسکن کالایی مورد نیاز تمام خانواده‌ها است، به ویژه خانوارهایی که فرزندان معلول دارند و یا زنان سرپرست خانواده هستند که امکان پرداخت ودیعه و اجاره سنگین را ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس در ادامه ابراز داشت: یکی از مشکلاتی که گروه‌های هدف بهزیستی دارند تامین وسایل کمک‌ توان بخشی و چند برابر شدن هزینه‌های درمان است.

کشاورز بیان کرد: تامین ویلچر، تشک مواج، سمعک، باطری سمعک، عصا و ... به دلیل قیمت گزاف بسیار مشکل است و به ویژه تامین وسایل بهداشتی افراد ضایعه نخاعی برای خود آن ها و بهزیستی مشکل‌ساز شده و باید خیران در این زمینه کمک کنند.

انتهای پیام/2448/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول