اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی ملایر:

8 هزار کودک ملایری زیر‌پوشش طرح بینایی‌سنجی قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی ملایر از انجام طرح بینایی‌سنجی برای 8 هزار و 200 کودک 3 تا 6 ساله در این شهرستان خبر داد.

8 هزار کودک ملایری زیر‌پوشش طرح بینایی‌سنجی قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حمیدالله فارسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به اینکه تنبلی چشم یکی از بیماری‌هایی است که منجر به کاهش و یا از بین رفتن کامل بینایی می‌شود، اظهار کرد: بسیاری از والدین متوجه این بیماری در کودکان خود نمی‌شوند.

وی به علائم این بیماری اشاره کرد و افزود: کج کردن سر، مالیدن چشم، پلک زدن زیاد، نزدیک گرفتن اشیا به چشم، انحراف یا پایین افتادن یک چشم در معرض نور زیاد و ... از علائم این بیماری در کودکان زیر شش سال است.

رئیس اداره بهزیستی ملایر با اشاره به اینکه کودکان سه تا شش سال با انجام سه بار تست بینایی‌سنجی می‌توانند از سالم بودن چشم مطمئن شوند، گفت: این بیماری تا قبل از شش سالگی درمان کامل، تا هشت سالگی درمان ناقص و بعد از 10 سالگی غیر قابل درمان است.

وی با اشاره به اینکه از سال 75 تست غربالگری طرح بینایی‌سنجی در چند استان کشور به صورت پایلوت انجام گرفت، افزود: این طرح از سال 76 به صورت سراسری در کشور انجام می‌شود

فارسی به انجام این طرح در شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: این طرح همه ساله از نیمه اول آبان‌ماه تا پایان آذرماه در کشور انجام می‌شود که امسال به علت اهمیت بیشتر به این امر محدودیت زمانی آن برداشته شده و تا پایان سال ادامه دارد.

وی در خصوص بیماری تنبلی چشم تصریح کرد: سن پنج تا شش سالگی سن طلایی برای تشخیص این بیماری در بین کودکان بوده و تنها با یک تست ساده قابل شناسایی است.

رئیس اداره بهزیستی ملایر افزود: امسال 8 هزار و 200 کودک از ابتدای طرح در ملایر مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد 790 مورد مشکوک به تنبلی چشم بوده و از این تعداد 422 نفر از این کودکان به بینایی‌سنجی ارجاع شدند که 50 نفر مبتلا به تنبلی چشم بودند، همچنین 226 نفر سالم و 146 نفر عیوب انکساری داشتند.

وی گفت: 15 هزار کودک واجد شرایط اجرای طرح بینایی‌سنجی در این شهرستان وجود دارند که باید زیر پوشش قرار گیرند.

فارسی از والدین خواست در زمان باقی مانده برای انجام تست غربالگری فرزندان سه تا شش سال خود به مرکز غربالگری شهرستان ملایر واقع در میدان زندیه، مرکز پرستاری بهنام مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، یک مرکز غربالگری بینایی در ملایر وجود دارد که تمام شهر و روستاهای شهرستان را زیر‌پوشش داشته و طرح بینایی‌سنجی با یک دستگاه پیشرفته در آن انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی ملایر ادامه داد: برای اجرای مطلوب این طرح، اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق ارسال پیامک، تبلیغات از طریق تلویزیون‌های شهری، توزیع بروشور، زیرنویس تلویزیون و سایر موارد انجام شده است.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی استان مبلغ 600 هزار تومان به کودکان نیازمند به جراحی چشم پرداخت می‌کند.

فارسی خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر این، 10 میلیون ریال کمک هزینه خرید عینک برای کودکان مشکوک به این بیماری به خانواده‌های نیازمند پرداخت شده است.

انتهای پیام/89013/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول